דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל אסטרה: עכשיו גם חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...


פיג'ו 308 היתה למשפחתית הראשונה בקונצרן סטלנטיס שהציעה הנעה חשמלית, וכעת מצטרפת אליה גם האחות לפלטפורמה אופל אסטרה. גם במקרה של האסטרה תוצע ההנעה החשמלית בתצורת האצ'בק וסטיישן, ותצטרף אל גרסאות הבנזין, הדיזל והפלאג-אין הייבריד שכבר משווקות ברחבי העולם. מהיבואנית לובינסקי נמסר כי השיווק בישראל של האסטרה החשמלית צפוי להיפתח במחצית השניה של 2023.

אופל אסטרה חשמלית

הנתונים הטכניים כמעט זהים לאלו של ה-e308 - המנוע החשמלי יציע הספק של 156 כ"ס לצד מומנט של 27.5 קג, בחיבור ישיר לגלגלים הקדמיים. היצרנית לא מפרסמת את זמני התאוצה ל-100 קמ"ש, אך מבטיחה כי האסטרה החשמלית תוכל להגיע למהירות מירבית של 170 קמ"ש - נתון גבוה מהמקובל ברכבים חשמליים וכזה שיהיה משמעותי למשייטי האוטובהאנים בגרמניה.

אופל אסטרה חשמלית

סוללות בקיבולת של 54 קוט"ש יבטיחו טווח מירבי נסיעה של 416 קילומטרים - בעוד במקרה של הפיג'ו הובטח טווח "גדול מ-400 קילומטרים". מטען פנימי תלת-פאזי יאפשר טעינה ביתית בקצב של 11 קילוואט, בעוד טעינת DC מהירה מתאפשרת בקצב של 100 קילוואט ותאפשר למלא 80% מקיבולת הסוללות בתוך כחצי שעה.
באופל מצהירים כי הסוללות נארזו בצורה קומפקטית ברצפת הרכב במטרה למזער את הפגיעה במרווח לנוסעים או בתא המטען. בגרסת הסטיישן יעמוד נפח ההטענה על 516 ליטרים במצב רגיל או 1,553 ליטרים בקיפול מושבי השורה השניה - נתון זהה לזה של גרסת הפלאג-אין הייבריד בעלת הסוללה הקטנה משמעותית וקטן בכ-80 ליטרים מזה של גרסאות הסטיישן עם מנועי הבנזין או הדיזל.

אופל אסטרה חשמלית

מבחינה חיצונית האסטרה החשמלית תהיה זהה כמעט לחלוטין לאחיותיה השגרתיות, מלבד הסימול e שנוסף על דלת תא המטען וחישוקי "18 בעיצוב אווירודינאמי יותר. בתא הנוסעים תציע האסטרה צמד מסכי "10 זהים לאלו של הדגם המוכר, עם תוספת של תצוגת נתוני טווח הנסיעה ומצב הטעינה. 

פורסם לראשונה ב- 30.11.22

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. בישראל אני לא יודע אם נראה אותה 
    א, 30-11-2022

    לפולקסווגן דגמים על הנייר טובים יותר (טווח/כח מנוע). בגזרת המחיר PSA לא אטרקטיבית גם כן בחשמליות באירופה, ועוד יותר בישראל. הדגם שנמכר היום בישראל בנזין מיותר במחיר שנמכר. אם היה חשמלי מאובזר (נניח אותו דגם GSLINE) ב150-155 אלף שח זה נשמע כהצעה טובה (הטווח לא משהו וגם הביצועים יהיו ממוצעים כי המנוע רק 156 כ"ס).
    ביצועים חזויים : 0-100 8.3 שניות. מהירות סופית תוגבל למשהו באזור 160 כדי למנוע צריכת יתר של חשמל).
    להערכתי כשתגיע ותתומחר ב180000 וצפונה תהיה לא רלוונטית. כשיש סקודה אניאק ב190000 ואיוניק 5 במחיר זה (גם אם פחות מאובזרות), אבל עם טווח דומה או עדיף , גדולות יותר וחזקות יותר.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה