מאת נועם ריין
צילומים: אבי יוסף
יצרנית החשמליות האמריקאית טסלה פתחה לפני כמעט שנתיים את ההזמנות ללקוחות ישראלים - בתחילת חודש פברואר 2021. בתוך זמן קצר הגיעו ארצה אלפים רבים של דגמי מודל 3 מארה"ב ומסין, אחריהם הצטרפו דגמי הפנאי מודל Y מגרמניה, ואלו מכרו בתוך פחות משנתיים כ-12 אלף יחידות. דגמי הקצה היקרים של החברה, מודל S ומודל X, לא נחתו בישראל עד לימים אלו - למעט רכבים בודדים ששימשו את עובדי ההנהלה והשירות של טסלה.
אבל בימים האחרונים הלקוחות קיבלו סוף סוף את ההודעה המיוחלת, המבשרת כי הם יכולים להגיע ולאסוף את רכבם החדש מנמל אשדוד. הגעת הרכבים לישראל מתרחשת ימים ספורים לפני ששיעור המס מוכפל ועולה מ-10% ל-20%, בעוד תקרת ההטבה יורדת מ-75 ל-60 אלף שקלים. נציין כי הגבלת גובה ההטבה ממילא מצמצמת את ההשפעה של עליית המס ברכבים יקרים כמו טסלה מודל S ו-X, שצפויים לספוג עליית מס אפקטיבית בשיעור יחסית נמוך.
מאז התחילה טסלה למכור בישראל את דגמי המודל S וטסלה מודל X, התייקרו השניים בשיעורים של 180-200 אלף שקלים. חלק מהלקוחות הראשונים שמקבלים בימים אלו את הרכבים מנצלים את ההתייקרות לטובת רווח מהיר, ומציעים את הרכבים למכירה עוד לפני מועד המסירה בסכומים הגבוהים בעשרות ומאות אלפי שקלים בהשוואה למחיר הרכישה המקורי.
כיום מציעה טסלה לרכישה באמצעות האתר הרשמי את דגמי מודל S ומודל X אך ורק בגרסאות ה"פלייד" החזקות, עם שלישיית מנועים חשמליים בהספק משולב של 1,020 כ"ס. עם תאוצה של 2.1 שניות ל-100 קמ"ש ב-S ו-2.6 שניות ב-X, אלו צפויים להיות מהדגמים המהירים ביותר על כבישי ישראל. מי שירצה לבצע כיום הזמנה של אחד מהדגמים ידרש לשלם 825 אלף שקלים עבור מודל S ו-848 שקלים עבור מודל X. מועד האספקה המובטח - "תחילת 2023".
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות