אחרי שגרסאות היברידיות-נטענות הצטרפו להיצע של פיג'ו 3008 ואופל גרנדלנד X, גם האחות השלישית במשפחה - סיטרואן C5 איירקרוס - זוכה לגרסה מחושמלת. המחיר של הסיטרואן, שעומד על 219,000 שקלים, מציב אותה לא רק כסיטרואן היקרה ביותר בישראל - אלא גם כמכונית יקרה יותר מהגרסאות המקבילות של פיג'ו 3008 (ב-1,000 שקלים) ושל אופל גרנדלנד X (ב-14,000 שקלים).
בניגוד לשתי האחיות שמוצעות גם בגרסה חזקה עם הספק של 300 כ"ס והנעה כפולה, ה-C5 איירקרוס תשווק רק בגרסת 225 כ"ס עם הנעה קדמית. מדובר ביחידת הנעה שכוללת את מנוע הטורבו-בנזין המוכר בנפח 1.6 ליטרים (180 כ"ס), אשר אליה משודך מנוע חשמלי בהספק של 110 כ"ס.
למרות תוספת הכוח של המנוע החשמלי, הגרסה ההיברידית-נטענת איטית יותר מגרסת הבנזין ומאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 8.7 שניות (תוספת של חצי שניה), זאת בשל עליה של 265 ק"ג במשקל הרכב. סוללת 13.2 קוט"ש מעניקה ל-C5 איירקרוס טווח נסיעה חשמלי של 61 ק"מ עד למהירות מירבית של 135 קמ"ש, כאשר מטען פנימי בהספק של 7.4 קילוואט מאפשר טעינה של שעתיים בעמדת 32 אמפר, ואילו טעינה משקע ביתי של 10 אמפר תימשך 6 שעות.
בהשוואה לגרסת הבנזין, נפח תא המטען של הגרסה הנטענת קטן ב-120 ליטרים ועומד על 600 ליטרים - עדיין נתון מכובד. נפח מיכל הדלק הצטמק ל-37 ליטרים בלבד ואילו כושר הגרירה המירבי ירד ב-200 ק"ג ועומד על 1,300 ק"ג.
את ה-C5 איירקרוס פלאג-אין ניתן יהיה לקבל רק ברמת הגימור הבכירה "שיין פק", עם מפרט אבזור זהה לגרסאות המוכרות. בין היתר ניתן למצוא ברכב חישוקי "19 קלים, תאורת לד מלאה, מערכת חניה אוטומטית, ריפוד משולב עור, מושב נהג בכוונון חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית לסלולארי, גג שמש פנוראמי, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהושטת רגל ואת מערכות הבטיחות המקובלות.
הרוכשים יקבלו עם הרכב גם עמדת טעינה ביתית ללא תשלום נוסף וכבל לטעינה בעמדות ציבוריות. בנוסף תציע היבואנית בחירה באחת מבין 3 הטבות - הנחת מזומן בגובה 5,000 שקלים, טרייד אין במחיר מחירון או מימון בגובה 130,000 שקלים ללא ריבית. האחריות על הרכב עומדת על 5 שנים או 120,000 ק"מ, כאשר הסוללה זוכה לאחריות מורחבת של 8 שנים או 160,000 ק"מ.
פורסם לראשונה ב- 21.03.21
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות