בקצרה:
- ג'ילי מציגה תת-מותג יוקרתי חדש
- מבטיחה להציג קשת רחבה של טכנולוגיות חדשות
- שיווק מקומי בתחילת 2024, באמצעות קבוצת יוניון
יצרנית הענק
ג'ילי הכריזה בסוף השבוע על תת מותג חדש, שיצטרף לרשת המותגים הענפה של הקונצרן הכוללת בין היתר את גיאומטרי, לינק אנד קו, פרוטון, לוטוס, זיקר, פולסטאר וכמובן וולוו. בדומה לגיאומטרי, גם תת המותג החדש גלאקסי ישווק בישראל באמצעות קבוצת יוניון, כאשר הדגם הראשון צפוי להיות רכב פנאי בשם L7, והוא אמור להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2024 לאחר שיקבל תקינה אירופית.
תת המותג גלאקסי יציג שבעה דגמים בשנתיים הקרובות, ארבעה מתוכם היברידיים-נטענים, שיתבססו על גרסה חדשה של פלטפורמת CMA המוכרת גם מוולוו XC40 ומפולסטאר 2, בעוד שלושה נוספים יצוידו בהנעה חשמלית ויתבססו על פלטפורמה יעודית.
הדגם הראשון יהיה רכב פנאי היברידי-נטען בשם L7, והוא יצויד ביחידת הנעה חדשה שמקבלת את הכינוי נורד ת'ור - שם שמרמז על קשר עם
וולוו השבדית. פרטים מלאים לא נחשפו, אך ג'ילי מצהירה כי יחידת ההנעה תשיג ניצולת תרמית פנטסטית של 44.26%, ותציע לראשונה בתעשיה מערכת מחשוב לניהול אנרגיה "בחיזוי מראש" - טכנולוגיה שלא ברור מה טיבה, אך בשילוב עם תיבת הילוכים יעודית חדשה, בעלת 3 הילוכים בלבד, מבטיחה לשפר את צריכת הדלק ב-15% ולהביא את רכב הפנאי לנתון מוצהר של 19.1 ק"מ לליטר. באשר לביצועים, בג'ילי מבטיחים תאוצה של 7.5 שניות ומהירות מירבית של 200 קמ"ש - נתונים טובים אך לא חריגים לרכב היברידי-נטען של מותג יוקרתי.
בהמשך השנה יוצג גם דגם סדאן היברידי-נטען בשם L8 ואחד קטן יותר בשם L6, ולקראת סוף השנה תיחשף גם חשמלית ראשונה בשם E8, שכרגע הוצגה כקונספט בשם "גלאקסי לייט".
בג'ילי מבטיחים להציג גם מספר טכנולוגיות חדשות בדגמי המותג, בהן הגנה על מארז הסוללות שמשפרת את השרידות במקרה תאונה, מונעת אובדן תרמי של חשמל ומאפשרת את הארכת חיי הסוללה בכ-20%.
מערכת הפעלה חדשה בשם גלאקסי N מתבססת על יכולות מחשוב מבוססות ענן וכן על שבב מרכזי מתוצרת קוואלקום, ומבטיחה את העלאת המערכת בתוך חצי שניה בלבד. עוד מצהירה ג'ילי על תקשורת מבוססת לוויין שמאפשרת את זיהוי מיקום הרכב ברמת דיוק של ס"מ בודד, מה שיעניק יכולת מיפוי שתאפשר "נהיגה חכמה" - ביטוי מעורפל שמדגיש את החשש מהצהרות על יכולת אוטונומית. בתוך כשנתיים תשלים ג'ילי פריסה של 72 לוויינים בבעלותה המלאה, מה שיאפשר תקשורת וזיהוי מיקום בכל נקודה ברחבי העולם.
פורסם לראשונה ב- 26.02.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות