שנה לאחר שנחשפה בעולם, נוחתת בישראל הגרסה החשמלית של
ג'נסיס GV70 ותהיה לדגם החשמלי השלישי באולם התצוגה המקומי של מותג היוקרה הדרום-קוריאני, לצידן של ה-GV60 וה-G80 החשמלית. המחיר של ה-GV70 החשמלית יעמוד על 469,000 שקלים, יקר ב-114 אלף שקלים ממחיר הכניסה של גרסת הבנזין אך זול ב-71 אלף שקלים ממרצדס EQC המתחרה.
בניגוד ל-GV60 שמבוססת על פלטפורמה ה-E-GMP היעודית לרכבים חשמליים, ה-GV70 החשמלית של
ג'נסיס חולקת פלטפורמה עם אחותה מונעת הבנזין. צמד המנועים החשמליים (אחד לכל ציר) מייצר הספק משולב של 489 כ"ס - 81 כ"ס יותר מאשר ב-EQC ו-203 כ"ס יותר מבב.מ.וו iX3. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות והמהירות המירבית עומדת על 235 קמ"ש - גבוה משמעותית מהמקובל ברכבים חשמליים.
סוללת ליתיום-פולימר בקיבולת של 77.4 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 455 ק"מ, כאשר מתח עבודה של 800 וולט מאפשר טעינה אולטרא-מהירה בקצב של 350 קילוואט. בעמדה התומכת בקצב שכזה ניתן יהיה להטעין את הסוללות מ-10 ל-80 אחוז בתוך 18 דקות בלבד, אך כיום עדיין לא קיימות עמדות כאלו בישראל.
מבחינה חיצונית הגרסה החשמלית דומה לאחותה המזהמת אך חדי עין יוכלו להבחין בסבכה קדמית אטומה, כונסי אוויר קטנים יותר בפגוש הקדמי, חישוקים בעיצוב שונה ופגוש אחורי שכמובן מוותר על פתחי המפלט הבולטים. שקע הטעינה הוטמע בתוך הסבכה הקדמית, ואילו מתחת למכסה המנוע נוסף חלל אחסון בנפח של 22 ליטרים.
מפרט האבזור של ה-GV70 החשמלית דומה לזה של גרסאות ה"פרימיום" וה"ספורט" המוכרות ממנוע הבנזין, וכולל בין היתר חישוקי "19 קלים, תאורת מטריקס לד, מסך מולטימדיה בגודל 14.5 אינץ', גג שמש פנוראמי, כוונון חשמלי, חימום, אוורור וזכרונות למושבים, גלגל הגה עם כוונון חשמלי, מצלמות היקפיות, לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגת תלת מימד, בולמי זעזועים אדפטיביים, דלת תא מטען חשמלית ועוד.
בתחום הבטיחות כולל המפרט בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית המסונכרנת עם המערכת לזיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים עם תצוגה בלוח המחוונים, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת והתרעה מפני שכחת ילדים מאחור.
פורסם לראשונה ב- 14.12.22
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות