אחרי הגרסאות החשמליות של סיטרואן ג'מפי ומרצדס ויטו, ואחרי פולקסווגן ID.BUZZ המדובר, גם רנו רוצה ואן חשמלי משלה - ותציג גרסה חשמלית ל
רנו טראפיק במסגרת תערוכת הרכבים המסחריים של האנובר, שתיפתח מחר לאחר 4 שנות הפוגה. תחום המסחריות החשמליות איננו זר עבור היצרנית הצרפתיה: כבר ב-2011 הציגה רנו גרסה חשמלית לקנגו, בעוד המאסטר הגדול זכה גם הוא לגרסה חשמלית כבר לפני 5 שנים.
רנו טראפיק E-Tech, כפי שמכונה הדגם, יוצע בשתי מידות אורך המוכרות מגרסת הדיזל, 508 או 548 ס"מ, ובשתי מידות גובה - 196.7 או 249.8 ס"מ. נפח האחסון בגרסה המסחרית סגורה ינוע בין 5.8 ל-8.9 קוב, ואילו כושר הגרירה - עקב אכילס של גרסאות חשמליות - יעמוד על 750 ק"ג בלבד, לעומת 1.6-1.7 טון בגרסאות הדיזל. עם זאת, כושר ההעמסה יהיה דומה לזה של גרסאות הדיזל ויעמוד על 1.1 טון.
המנוע החשמלי של הטראפיק יציע הספק של 122 כוחות סוס בלבד, ועל אף שברנו עדיין לא מפרסמים את נתוני התאוצה והמהירות המירבית - סביר להניח שאלו לא יהיו מרשימים, בלשון המעטה. סוללת 52 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 240 קילומטרים - נתון עדיף במעט על פני גרסת ה-50 קוט"ש של סיטרואן ג'מפי (221 ק"מ), אך לג'מפי ישנה גם גרסה עם סוללת 75 קוט"ש וטווח של 319 ק"מ.
לטובת טעינת הסוללות
רנו תצייד את הטראפיק כסטנדרט במטען בסיסי חד פאזי של 7 קילוואט, ולצידו יוצע ללקוחות גם מטען של 22 קילוואט עבור עמדות AC ציבוריות. טעינת DC מהירה תוצע אף היא כאופציה בלבד, בהספק מירבי של 50 קילוואט.
גורמים ביבואנית "קרסו" מסרו כי בשלב זה אין תכניות לשיווק הדגם בישראל, אך הצהירו כי תיבחן אפשרות לשיווק כל דגם עם פוטנציאל הצלחה בשוק המקומי.
פורסם לראשונה ב- 19.09.22
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות