היצרנית האמריקאית עדיין לא פרסמה מידע רשמי, אך שמועות מספרת על מקצה שיפורים שיוכנס לחשמלית הפופולארית בשנה הבאה
מאת: נועם רייןהחשמלית הנפוצה ביותר על כבישי ישראל,
עודכן 11.03.24 00:00
מאת נועם ריין
החשמלית הנפוצה ביותר על כבישי ישראל, טסלה מודל 3, צפויה לעבור בקרוב מתיחת פנים ראשונה - כמעט 6 שנים לאחר שנחשפה. כך על פי דיווחים שהגיעו לסוכנויות הידיעות. על פי אותם דיווחים, הפרויקט קיבל בטסלה את שם הקוד "היילנד" והדגם המחודש צפוי להגיע לפסי הייצור של החברה בשנגחאי ובקליפורניה במהלך הרבעון השלישי של 2023.
הסיבה לעדכון המתקרב ברורה - אם בשנותיה הראשונות נהנתה המודל 3 מזירה כמעט חסרת מתחרים, הרי שבשנה האחרונה הגיעו לשווקי העולם לא מעט דגמי סדאן חשמליים שהציבו אתגר לא פשוט למכונית של אילון מאסק - החל מיונדאי איוניק 6 וב.מ.וו i4, דרך פולסטאר 2 ועד למתחרות סיניות כמו BYD סיל וניו ET5. התחרות הזו גרמה לטסלה להוריד מחירים בשוק הסיני בצעד מפתיע, וכעת גורמת לה לעבוד על שיפור גם במוצר ובתהליכי הייצור.
נציין כי עד כה עברה טסלה מודל 3 מספר עדכונים מתחת לפני השטח - בסוללות, במערך ההנעה ובתוכנה, בחלק מהמקרים באמצעות עדכון מרחוק. על פי הדיווחים, העדכון הנוכחי צפוי "להפחית מרכיבים בתא הנוסעים" - בהנחה ובכלל ניתן עוד לעשות צעדים כאלה במכונית שכוללת מסך אחד גדול וכמעט שום דבר מלבדו.
אם לשפוט לפי העדכונים שעברה טסלה מודל S היקרה יותר, יתכן וגם כאן נפגוש בהגה בעיצוב מעולם התעופה, ואולי גם בהגדלה של המסך המרכזי שכעת מוצע בגודל של 15 אינץ' ואילו במודל S הוא גדול יותר בשני אינצ'ים. כמו כן, יתכנו שינויים גם בעיצוב החיצוני וביכולות של יחידת ההנעה, כך שלא נופתע אם תוצע גרסת פלייד חזקה להחריד גם במודל 3.
בטסלה מעוניינים לייעל גם את תהליכי הייצור במטרה להוזיל עלויות ולהגדיל את התפוקה של המפעלים הקיימים - ומעוניינים לעשות זאת באמצעות החלפה של חלקי מרכב לכאלה שניתנים לייצור מהיר וזול יותר. סביר להניח שהשינויים של המודל 3, לכשיתבצעו, ימצאו את דרכם בהמשך גם לטסלה מודל Y הג'יפונית - שכן זו מבוססת במלואה על ה-3.
פורסם לראשונה ב- 29.11.22
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות