רכבים ראשונים של אורה (ORA), מותג החשמליות החדש שמייבאת קבוצת כלמוביל, נחתו בימים אלו בישראל לקראת תחילת השיווק. מדובר בכניסה ראשונה של יבואנית הרכב הגדולה בישראל (יונדאי, מיצובישי ומרצדס) לזירה הצפופה של מותגי הרכב החשמלי מסין. השיווק בפועל יתחיל רק במהלך הרבעון הראשון של 2023, דחיה של כמה חודשים לעומת המועד המקורי שהובטח - נובמבר 2022.
אורה היא רק מותג אחד מבין קשת המותגים של יצרנית הענק גרייט וול. הקהל הישראלי אולי זוכר את הדגמים הלא מוצלחים במיוחד ששיווקה כאן גרייט וול לפני כעשור, מכונית סופר מיני בשם C10 וטנדר בשם סטיד, אז ביבוא של חברת המזרח. אבל בעידן הנוכחי ההיצע של גרייט וול נראה מרשים בהרבה, ויתפזר על פני מספר יבואניות מקומיות - בעוד כלמוביל קיבלה את הזיכיון לדגמי אורה, קבוצת סמלת מחזיקה בזיכיון למותג היוקרה Wey ותתחיל גם היא בשיווק הדגמים בקרוב.
הדגם הראשון של אורה שיגיע לישראל הוא רכב משפחתי קומפקטי בשם "פאנקי קאט", שמתחרה באירופה בפולקסווגן ID.3 וכאן יתמודד מול דגמים כמו אופל אסטרה אלקטריק, MG4, סיטרואן e-C4 וקופרה בורן. מבחינת המימדים הפאנקי-קאט מציג נתונים חריגים במעט מהמקובל בקטגוריית המשפחתיות, עם אורך של 423.5 ס"מ, רוחב של 182.5, גובה של 160.3 ס"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ. בהשוואה למשפחתית מוכרת יותר כמו פולקסווגן גולף הפאנקי-קאט קצר יותר בכ-5 ס"מ, רחב יותר בכ-4 ס"מ, גבוה יותר ב-16 ס"מ ועם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-3 ס"מ. נפח תא המטען צנוע - רק 228 ליטרים.
מנוע חשמלי המחובר לגלגלים הקדמיים מספק 171 כ"ס ומזניק את המשפחתית החשמלית ל-100 קמ"ש בתוך 8.2-8.3 שניות (בהתאם לגרסה), בדרך למהירות מירבית של 160 קמ"ש. עד כה הגיעו ארצה רכבים עם שני מארזי סוללות, בקיבולת של 47.8 או 63.1 קוט"ש, כאשר טווח הנסיעה עומד על 310 או 420 ק"מ בהתאמה. בשלב זה לא ברור אם שתי הגרסאות ישווקו במקביל או שהיבואנית תבחר להתמקד רק באחת מהן.
טעינת AC בקצב של 11 קילוואט תאפשר את מילוי הסוללות בתוך 5.5 שעות (6.5 לסוללה הגדולה) ואילו טעינת DC מהירה מתאפשרת בקצב מירבי של 80 קילוואט ותאפשר טעינה של 80% מהקיבולת בתוך 45 דק' לסוללה הקטנה או 55 דק' לגדולה.
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות