בקצרה:
- פורשה מציבה יעד שאפתני לטווחי נסיעה
- טעינה בקצב 500 קילוואט תאפשר "תדלוק" בדקות ספורות
- מתי זה יקרה? כרגע אין תאריך יעד
כמה טווח בכלל צריך במכונית חשמלית? בב.מ.וו טוענים ש-600 ק"מ זה לגמרי מספיק, בפורשה רוצים טווח כפול ואף יותר. מהנדסי החברה הגרמנית עובדים בימים אלו על שורה של פיתוחים שיאפשרו להאריך את טווחי הנסיעה באופן דרמטי, עד ל-1,300 ק"מ, וכן לקצר את זמן הטעינה לדקות ספורות, בעמדות שיהיו מהירות במיוחד.
במילים אחרות, חסל סדר "תדלוק" חשמל במשך חצי שעה למרחק של כ-400 ק"מ. בזמן שלוקח כיום לתדלק מכונית בנזין למרחק של כמה מאות קילומטרים, תאפשר פורשה טעינה לכ-1,000 ק"מ ויותר. חרדת הטווח תיעלם לחלוטין, ותהליך הטעינה יתקצר לדקות בלבד.
לדברי אחד המתכננים, סוללות ליתיום-יון הן הפתרון היעיל ביותר כיום הודות לצפיפות אנרגטית גבוהה, משקל נמוך יחסית ומספר מחזורי טעינה גבוה, ולכן הן ימשיכו להיות במרכז הפיתוח העתידי, תוך כוונה להפחית שימוש בחומרים אקזוטיים ויקרים האחראים למחיר גבוה. גם סוללות מצב מוצק (Solid State Battery) בהן האלקטרוליט (הנוזל הכימי המוליך זרם בסוללה רגילה) אלא נוזלי אלא מוצק, נמצאות גבוה בסדרי העדיפויות הודות ליתרונותיהן, בעיקר קיבולת גדולה יותר ורמת דליקות נמוכה יחסית.
פיתוח נוסף עליו עובדים בפורשה נוגע למארז הסוללה, המאגד את המודולים (קבוצות התאים). אלה צפויים להיות גדולים הרבה יותר ובעתיד הלא רחוק עשויים ליצור יחידה אחת חזקה יותר, עם השפעה חיובית על קיבולת האחסון ויכולת הקירור. בסך הכל צפויים הפיתוחים להעניק לדגמים חשמליים עתידיים של היצרנית טווח של עד 1300 ק"מ בין טעינות.
וזה עוד לא הכל. גם זמן הטעינה הוא נושא בוער, וכוונת פורשה היא לקצר את התהליך עד לרמה של דקות, בדומה לתדלוק מכונית בנזין כיום. גם כאן יש כמובן השפעה להרכב הכימי של האלקטרודות. אחד ממומחי פורשה טוען כי שיפור שם יאפשר לקצר את זמן הטעינה של פורשה טייקן מ-22.5 דקות ל-15. זמן זה יתקצר עוד יותר כאשר יותקנו עמדות עתידיות עם הספק של 500 קילוואט. הספק שיתאפשר הודות לקירור בשקע הטעינה, ולא רק בכבל הטעינה כפי שנהוג כיום.
בכל מקרה, אל תצפו לשילוב טכנולוגיות עתיד ועמדות מהירות במיוחד בזמן הקרוב. לדברי פורשה מדובר במספר שנים. וגם אז, שילוב הסוללות החדשות והיקרות יותר יתבצע במכוניות שרק מעטים יוכלו לרכוש לעצמם.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות