מותג היוקרה החשמלי וויה (Voyah), שמשתייך לקונצרן הענק הסיני דונגפנג, מציג רכב סדאן חדש בשם "רודף אור" (Chasing Light) שיתחרה בדגמים כמו טסלה מודל S, ניו ET7 ומרצדס EQE. מדובר בדגם שלישי של המותג וויה, שיצטרף אל רכב הפנאי Free שיגיע בקרוב לישראל וגם אל המיניוואן "דרימר". הבשורה המפתיעה: בסין יתומחר ה- Chasing Light בסכום דומה לזה של ניו ET5 הקטנה יותר ויהיה זול משמעותית מטסלה מודל S. מהיבואנית "מטרו מוטור" נמסר כי הדגם צפוי לקבל תקינה אירופית לקראת סוף 2023, ולאחר מכן יגיע לישראל.
הסדאן החדשה של וויה תהיה גדולה מהטסלה המתחרה, עם אורך של 509 ס"מ (21+), רוחב של 197 ס"מ (0.6+), גובה של 150.5 ס"מ (6.5+) ובסיס גלגלים של 300 ס"מ (4+). מקדם הגרר מעט פחות טוב מזה של הטסלה אך מרשים למדי בפני עצמו - 0.225cd. על קצה דלת תא המטען ישנו ספוילר נפתח חשמלית.
הדגם יתבסס על פלטפורמה ייעודית, שתומכת לא רק בהנעה חשמלית אלא גם בהנעה היברידית ואפילו במימן. בשלב זה הוא יוצע עם שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 510 כ"ס, שיאפשרו תאוצה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות בלבד, בדרך למהירות מירבית של 210 קמ"ש.
מארזי הסוללות יוצעו בקיבולת של 86 או 109 קוט"ש, ויספקו טווחי נסיעה של 580 או 730 ק"מ בהתאמה - אך צריך לזכור שמדובר בנתונים שנמדדו על פי התקן הסיני, וצפויים להיות נמוכים יותר במדידה על פי תקנים מערביים. היצרנית לא מדווחת על קצב הטעינה המירבי, אך מצהירה כי הרכב תומך בטעינה אולטרא-מהירה שתאפשר לספק טווח של 230 ק"מ בתוך 10 דקות של טעינה.
בתא הנוסעים ניתן לפגוש שלישיית מסכי מידע מחוברים, בגודל 12.3 אינץ' כל אחד, וכן מסך נוסף קטן יותר לתפעול מערכות המיזוג. מסך חמישי (7") יוצב בין שני המושבים האחוריים וישמש לתפעול המיזוג מאחור, התאורה ופונקציות נוספות. כל אחד מארבעת המושבים ברכב יציע כוונון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי ומאחור יהיה גם הדום נשלף.
רשימת העזרים הטכנולוגיים כוללת זיהוי מחוות יד, זיהוי תווי פנים וזיהוי קולי, וכן תצוגת מציאות רבודה וטעינה אלחוטית לסלולארי בהספק מרשים של 50 וואט. מערך הבטיחות נשען על 31 חיישנים היקפיים, 12 מצלמות ו-5 רדארים.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות