אחרי ה-XC40 החשמלי וגרסת הקופה שלו C40,
וולוו חושפת בפעם הראשונה דגם חשמלי יעודי: EX90. מדובר ברכב פנאי גדול עם 7 מקומות ישיבה, שיתפוס את מקומו של ה-XC90 הותיק ויתבסס על פלטפורמת SPA2, המשותפת גם לפולסטאר 3. השניים ייוצרו יחד במפעלי החברה בדרום קרולינה. מהיבואנית המקומית נמסר כי השיווק בישראל צפוי להיפתח רק ב-2024.
וולוו EX90 ישווק בשלב הראשון בשתי גרסאות, לשתיהן צמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה עם 408 כ"ס, וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות בגרסת הבסיס, או 517 כ"ס עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בגרסת הביצועים. למצברים תוצרת CATL קיבולת מרשימה של 111 קוט"ש ולכן הם מאפשרים טווח של כ-600 ק"מ, עם טעינה מהירה בקצב של 250 קילוואט ומילוי מ-10% ל-80% בחצי שעה.
בסיס הגלגלים שלו זהה (298.5 ס"מ) לדגם אותו הוא צפוי להחליף,
וולוו XC90. אבל הוא ארוך ב-8.5 ס"מ (503.5 ס"מ), רחב ממנו ב-4 ס"מ (196.4 ס"מ) ונמוך ב-3 ס"מ (174). תא המטען מכיל 310 ליטר כשכל המושבים בשימוש, 655 ליטר כשהשורה השלישית מקופלת.
בוולוו מתגאים כי ה-EX90 עושה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים, 15% מהפלדה ומהפלסטיק ו-25% מהאלומיניום. העיצוב החיצוני הוא אבולוציה לקו הנוכחי של וולוו עם יחידות תאורה קדמיות בצורת הפטיש של ת'ור. ויתור על סבכה קדמית ובחירה בידיות פתיחת דלתות מוסלקות אחראים למקדם גרר נמוך יחסית - 0.29cd בלבד.
כמו בפולסטאר 3, גם כאן סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגטלי ומסך מגע ענק ("14.5) עם מערכת הפעלה של גוגל המאפשרים לוותר כמעט לחלוטין על מתגים, למעט חוגת שליטה. בורר ההילוכים כאן הוא ידית מימין להגה, בדומה למקובל במרצדס. כאופציה תוצע מערכת שמע ייחודית של B&W עם 25 רמקולים.
מערך הבטיחות של ה-EX90 יהיה מהמתקדמים בתעשייה ומבוסס על שורה של חיישנים לרבות רדאר, מצלמות ו-LiDAR הסורקים את סביבת הרכב, ומצלמות וחיישנים הסורקים את הנהג. לדברי היצרנית מערכות אלו יוכלו לקבל עדכוני OTA (דרך הענן) על מנת לאפשר הרחבת יכולת הפעולה בעתיד.
פורסם לראשונה ב- 10.11.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות