מנכ"ל וולוו אישר כי היצרנית השוודית תציג רכב פנאי חשמלי על-בסיס פלטפורמה ייעודית חדשה היישר מבעלת הבית ג'ילי. זה מה שאנחנו יודעים עליו
מאת: רן סגלבקצרה:- אחרי ה-EX90, עוד רכב פנאי עובר לפלטפורמה ייעודית- החשיפה מתוכננת לאמצע יוני 2023- שיווק בישראל צפוי כבר בסוף השנהלפני חודשיים חשפה
פורסם 24.01.23
מאת: רן סגל
בקצרה:
- אחרי ה-EX90, עוד רכב פנאי עובר לפלטפורמה ייעודית
- החשיפה מתוכננת לאמצע יוני 2023
- שיווק בישראל צפוי כבר בסוף השנה
לפני חודשיים חשפה וולוו את ה-EX90, רכב פנאי חשמלי וגדול עם 7 מושבים והראשון המבוסס על פלטפורמת SPA2 החשמלית-ייעודית, זאת לעומת דגמי ה-XC40 וה-C40 החשמליים אשר חולקים את בסיסם עם גרסאות בעירה פנימית.
כעת, במסגרת ראיון שנתן מנכ"ל וולוו מכוניות ג'ים רואן לאתר האוסטרלי Carsales, אישר כי היצרנית תחשוף באמצע יוני הקרוב את ה-EX30 והוא יגיע לייצור עוד לפני סוף השנה. מהיבואנית "מאיר" נמסר כי ה-EX30 מתוכנן להגיע עוד השנה, בעוד ה-EX90 הגדול יגיע לייצור רק בסוף 2023 ואלינו במהלך השנה הבאה.
וולוו EX30 יתבסס ככל הנראה על פלטפורמה ייעודית מבית ג'ילי המכונה SEA (Sustainable Experience Architecture) המשמשת גם את סמארט #1 (כחלק משת"פ מרצדס-ג'ילי), בעוד שאר ההנדסה תגיע משוודיה ואילו הייצור יתבצע בסין. גם לינק & קו, מותג נוסף בבעלות ג'ילי, מתוכנן להעביר את ה-01 (החולק פלטפורמה ומכלולים עם ה-XC40) להנעה חשמלית מלאה כבר בשנה הבאה.
וולוו EX30 יתברג מתחת ל-XC40 המוכר. רואן התייחס לייעוד הדגם החדש וציין שהמיקוד יופנה ללקוחות המעוניינים ברכב עירוני, עם סוללות קטנות יחסית בגודל של כ-50 קוט"ש לטובת חיסכון במשקל ובעלות ייצור. כאשר נשאל על טווח הנסיעה השיב שתשתית הטעינה מתרחבת בכל שנה, כך שהטווח לא יהווה עבורם בעיה - מה שעשוי לרמז על טווח קצר מהמקובל.
בוולוו מתכננים לפנות עם הדגם החדש גם לקהל צעיר יותר ויציעו אפשרות בעלות על-בסיס מנוי. זאת אגב בדומה למהלך אותו מבצעת לינק & קו, עם שיטת ליסינג ייחודית בה הלקוחות רוכשים ישירות מהיצרנית מנוי חודשי הכולל את כל הוצאות הרכב הנלוות (ביטוח, טיפולים, אגרת רישוי).