לקסוס UX300e מקבל סוללה גדולה מבעבר, המעניקה לו שיפור משמעותי בטווח הנסיעה. אצלנו במהלך השנה הבאה
מאת: ניר בן זקן
פורסם 13.10.22
לפני כחצי שנה הוצגה מתיחת פנים קלה לרכב הפנאי הקטן
לקסוס UX, שבמפתיע טיפלה רק בגרסאות הבנזין וההייבריד - אך לא בגרסה החשמלית. כעת מתגלה הסיבה: עבור הגרסה החשמלית תוכנן שינוי משמעותי בהרבה. היצרנית היפנית הודיעה על הצמדת סוללה גדולה מבעבר ל-UX300e, שמגדילה את טווח הנסיעה בלמעלה מ-40%.
קיבולת הסוללות גדלה מ-54.3 ל-72.8 קוט"ש, מה שמעלה את טווח הנסיעה ב-135 קילומטרים ל-450 קילומטרים בסך הכל. קצב הטעינה המהירה נותרה איטי ביחס למקובל כיום (50DC) דרך שקע CHAdeMO כך שזמן המילוי מ-10% ל-80% צפוי להיות ארוך מ-50 דקות כיום.
יחידת ההנעה החשמלית נותרה ללא שינוי, עם הספק של 204 כ"ס והנעה קדמית. בהתחשב בכך שהמצברים הגדולים יותר מביאים גם לעלייה במשקל העצמי גם הביצועיים צפויים להיפגע, אם כי
לקסוס לא מפרסמת נתון רשמי בשלב זה. ההגה ובולמי הזעזועים כיולו מחדש ואמורים להביא בכך לשיפור היכולות הדינמית.
כמו בגרסאות שצורכות בנזין, גם כאן העדכון לא כלל שינוי בעיצוב החיצוני. בתא הנוסעים ניתן לפגוש מסך מגע גדול מבעבר - "8 בגרסאות הבסיס, "12.3 בבכירות לעומת "7 ו-"10 בהתאמה בדגם היוצא – מה שגם מאפשר לוותר על משטח המגע. לוח המחוונים נותר עם צג דיגיטלי צנוע ("7) ומערך הבטיחות שופר עם בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה, סיוע בהיגוי לתמרון חירום והתאמת מהירות בבקרת השיוט האדפטיבית לעיקולים בכביש.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות