טויוטה מיראי החדשה מבוססת פלטפורמת GA-L (ממשפחת TNGA המודולרית של טויוטה) המשמשת לא אחרת ממכונית הפאר לקסוס LS, המשמעות היא צמיחה משמעותית במידות לעומת הדור היוצא.
אורכה עומד על 497.5 ס"מ (ארוכה ב-8.5 ס"מ), רוחבה עומד על 189.0 ס"מ (רחבה ב-7.5 ס"מ), גובהה עומד על 147.0 ס"מ (נמוכה ב-6.5 ס"מ), בסיס הגלגלים עומד על 292.0 ס"מ (צמיחה של לא פחות מ-14 ס"מ). כמו כן הפלטפורמה החדשה תרמה גם למשקל המכונית ולמרות הצמיחה במימדים משקלה עלה ב-50 ק"ג בלבד ועומד על 1,900 ק"ג.
הפרופורציות החדשות משדרגות את המיראי החדשה מקטגוריית המכוניות המשפחתיות הישר אל מכוניות הסאלון.
העיצוב החדש בתצורת קופה-ארבע-דלתות, עם גג שנמשך עד אל קצה תא המטען. בחזית ישנה שבכה קדמית גדולה המזכירה את זו של הקאמרי יחד עם צמד יחידות תאורה בשתי קומות. יחידות התאורה מאחור גם הן מחוברות כעבר אך צרות משמעותית ואינן מפוצלות כמו בדור היוצא.
מבפנים השינוי בולט גם כן, כאשר המיראי החדשה תציע לוח מחוונים דיגיטלי במיקום מקובל יותר, קונסולה מרכזית רחבה המפרידה בין הנהג לנוסע כאשר מסך המולטימדיה ופקדי בקרת האקלים פונים אל הנהג. כמו בדור הקודם, גם למיראי החדשה רק 4 מקומות ישיבה עכב מיקום מיכלי המימן.
מנוע וביצועים
מכונית תא-דלק המונעת באמצעות גז מימן היא בעצם מכונית חשמלית המייצרת את החשמל בעצמה. לדור החדש מיכל מימן נוסף, שלישי במספר, כך שניתן "לתדלק" את המכונית ב-5.6 ק"ג של מימן לעומת 4.6 ק"ג בעבר. תוספת זו תורמת כמובן לשיפור טווח הנסיעה בכ-30% שעומד כעת על 650 ק"מ.
כמו כן בטויוטה מציינים כי למיראי החדשה גם מערכת מימן חדשה שקטנה וקלה מקודמתה. הסוללה מסוג ליתיום-יון (לעומת ניקל-מטאל בדור היוצא) קטנה יותר אך מסוגלת להכיל יותר אנרגיה כמו גם מערך תאי הדלק שקטן יותר (330 לעומת 370) אך לנוכח שיפור טכנולוגי הספק התא עלה מ-114 קילוואט (155 כ"ס) ל-128 קילוואט (174 כ"ס).
ההנעה אחורית, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות והמהירות המירבית עומדת על 175 קמ"ש.
בנוסף מיקום יחידת תא הדלק בתא המנוע לצד מיקום הסוללות והמנוע החשמלי מעל הסרן האחורי מקנות לה מרכז כובד נמוך יותר ואיזון מושלם של 50:50 בין החלק הקדמי לאחורי.
כמו כן מתלה רב-חיבורי מלפנים ומאחור מחליף את המק'פרסון מלפנים וקורת המתח מאחור ובטויוטה מציינים כי התנהגותה הכביש שופרה.
אבזור ובטיחות
בטויוטה מיראי החדשה נוכל למצוא פרטי אבזור שונים כגון משטח טעינה אלחוטי ומערכת שמע מבית JBL, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור, מושבים מתכווננים חשמלית עם זכרונות, חימום ואוורור במושבים, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו הולד", חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, תאורת אווירה וחישוקי 19 או 20 אינץ'.
בתחום הבטיחות ישנה מערכת בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות