בנוגע להיצע הדגמים של החברה, מלבד שקופית אחת בה הוצגו שני רכבים תחת כיסוי, מאסק לא פירט ורק ציין כי טסלה לא תגדיל את ההיצע שלה אל מעל ל-10 דגמים.
מאסק הבטיח כי עד לשנת 2030 תייצר טסלה 20 מיליון כלי רכב בשנה - כמות כפולה מזו שמייצרת כיום טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם. לשם כך תידרש החברה להשקעות של 150-175 מיליארד דולר במתקני הייצור. נזכיר כי בשנה שעברה יצרה טסלה 1.31 מיליון רכבים בלבד, ובסך הכל יצרה 4 מיליון רכבים מאז הקמת החברה.
ההכרזה המשמעותית היחידה של מאסק באירוע נגעה למפעל החדש של החברה שיפתח במונטריי, מקסיקו, ויהיה המפעל החמישי של טסלה לצד המפעלים בטקסס, קליפורניה, גרמניה וסין. הבחירה במקסיקו כיעד להקמת המפעל היא כמעט מובנת מאליה, לאור הקרבה הגיאוגרפית למפעל המנועים בטקסס, כוח העבודה הזול במדינה והפטור ממכס ביצוא לארה"ב. כיום פועלים בטקסס כ-20 מפעלים לייצור כלי רכב, המייצאים 75% מתוצרתם לארה"ב.
ההכרזות המאכזבות שהושמעו הלילה, במסגרת תכנית העל השלישית של טסלה, הביאו לירידה של כ-5% בשווי המניה של טסלה לאחר סגירת המסחר. נזכיר כי גם בתכנית העל הקודמת של החברה, שהוצגה בשנת 2016, הושמעו מספר הצהרות גרנדיוזיות שעד היום לא התממשו - בהן הבטחה ליצירת גגות סולאריים עם סוללות המוטמעות בתוכם, הרחבת היצע הדגמים של טסלה כך שיכסה את כל הסגמנטים העיקריים של שוק הרכב, פיתוח נהיגה אוטונומית שתהיה בטוחה פי 10 מנהיגה רגילה וההבטחה כי המכונית "תוכל להרוויח כסף" בזמן שהנהג לא משתמש בה. אנחנו עוד מחכים.
פורסם לראשונה ב- 02.03.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות