יונדאי מגדילה את הסוללה ברכב הפנאי החשמלי ל-77.4 קוט"ש, משפרת את הנוחות ומוסיפה אפשרות למראות דיגיטליות
מאת: רן סגל
פורסם 13.02.22
שנה לאחר החשיפה המתוקשרת של המכונית החשמלית החדשה של יונדאי, שגם זכתה לפתוח את תת המותג החשמלי "איוניק", מבצעת היצרנית הקוריאנית כמה שינויים קלים בדגם - ובראשם הגדלת הסוללה ב-4.8 קוט"ש לקיבולת של 77.4 קוט"ש - בדומה לסוללה הקיימת באחות קיה EV6.
בנוסף, יונדאי תציע כאופציה מראות דיגיטליות בפנים ובצידי הרכב. המראה המרכזית מבוססת מצלמה אחורית המותקנת מתחת לספויילר ולה תצוגה פנורמית משופרת גם בתנאי דרך חשוכים. בדומה לאודי e-tron למשל, מראות הצד מבוססות גם הן מצלמה ובעלות צגים המותקנים בקו לוח המחוונים.
גם בסעיף הנוחות מציינים ביונדאי כי חל שיפור, כאשר לאיוניק 5 בולמים בעלי תגובה משופרת בסרן הקדמי והאחורי.
האיוניק 5 היא המכונית הראשונה בקונצרן יונדאי-קיה המבוססת על פלטפרומת E-GMP החשמלית והמודולרית אליה הצטרפה כאמור ה-EV6 וגם ג'נסיס GV60. הסוללה המוגדלת מקבלת גם מערכת בקרת טמפרטורת חדשה המסייעת גם לטעינה בתנאי מזג אוויר קרים. יונדאי לא פרסמו בשלב זה מה צריכת החשמל החדש או הטווח העדכני, אך ניתן להניח שטווח הנסיעה החדש יעמוד על מעל 500 ק"מ, לעומת 481 ק"מ כיום.
האיוניק 5 המעודכנת צפויה להתחיל להימכר באירופה במהלך החציון השני של 2022 ומכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, נמסר כי טרם ידוע מתי העדכון יגיע לישראל.
פורסם לראשונה ב- 13.02.22
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות