בסוף שנת 2019 פרסמה יונדאי את התוכנית האסטרטגית שלה עד לשנת 2025 ובה דגש על התפתחות הנעות החשמל והגעה ליעד של 670,000 כלי רכב חשמליים עד לשנת 2025. מתוך אותם מאות אלפי רכבים חשמליים יונדאי שמה לעצמה מטרה לייצר 110,000 רכבים מונעים בטכנולוגיית תא-דלק (מימן).
כעת מרחיבה יונדאי את פעילות תא הדלק שלה ומקימה מפעל ייעודי, לראשונה מחוץ לקוריאה, בעיר גוואנגז'ו שבסין, שצפוי להיפתח במחצית השנייה של שנת 2022. המפעל החדש ייצר כ-6,500 מערכות תאי דלק בשנה. נוסף לכך קונצרן יונדאי יעבוד עם חברות סיניות שונות לקידום פרוייקטים בתחום המימן כחלק ממטרת החברה להתברג כאחת משלוש חברות הרכב המובילות בעולם בתחום החשמל.
הבחירה בסין אינה מקרית. ביונדאי מציינים כי תעשיית המימן בסין (לצד תעשיית הסוללות לרכב חשמלי) צוברת תאוצה. כבר באוקטובר 2020 פרסם איגוד מהנדסי הרכב הסיני מפת דרכים טכנולוגית, בהנחיית משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע בסין, המשקפת את שאיפתה של סין לפתח את כלכלת המימן ואף שואפת כי עד לשנת 2035 ינועו במדינה מיליון כלי רכב מונעי מימן.
ליונדאי ניסיון מוכח בייצור כלי רכב בעלי הנעות מימן, בין היתר עם רכבים כמו ה-iX35 ויונדאי NEXO, ולאחרונה אף סיפקה היצרנית 50 משאיות XCIENT מונעות מימן ללקוחות בשוויץ וגרמניה. בפן המקומי, ציינו ביונדאי כי ישראל תהיה המדינה הראשונה מחוץ לאירופה שתזכה לשלב גם היא משאיות מימן, כך על-פי אדוארד לי, סגן נשיא בכיר בקונצרן יונדאי וראש חטיבת המשאיות.
מותג קיה, השייך כאמור לקונצרן יונדאי, פרסם גם הוא תכנית אסטרטגית חדשה תחת סולגן חדש לחברה בשם Movement that inspires – תנועה המעוררת השראה. רק לאחרונה עודכן לוגו היצרן והושמטה ממנו המילה Motors, כך שהיצרן יקרא מעתה KIA בלבד.
אחד העקרונות המנחים של התוכנית החדשה בקיה הוא "יצירת ניידות ברת קיימא ופתרונות תחבורה חכמים המאפשרים גמישות יחד עם שמירה על הסביבה". כחלק מאותה תוכנית תשפר קיה את השימוש בחומרים ממוחזרים או כאלה הניתנים למחזור, תשקיע בפרוייקטים של תחבורה שיתופית ותשיק 7 דגמים חשמליים עד לשנת 2027. בקיה מציגים יעד לנתח שוק גלובלי של 6.6% עד לשנת 2025 וסך מכירות גלובליות של 500,000 כלי רכב חשמליים עד לשנת 2026.
הדגמים החשמליים החדשים יפנו לקהל לקוחות רחב יותר ובקיה מציינים כי מדובר במכוניות משפחתיות, רכבי פנאי ומיניוואן שיוצעו בכמה קטגוריות שיעשו שימוש בפלטפורמת E-GMP המודולרית, שנחשפה לראשונה ביונדאי איוניק 5. בקיה מבטיחים כי דגם חשמלי ראשון ייחשף כבר ברבעון הנוכחי ובדומה לאיוניק 5, גם הוא יוגדר כקרוסאובר. טווח הנסיעה מרשים עם מעל 500 ק"מ וטעינה מהירה תאפשר מילוי של הסוללה בפחות מ-20 דקות. הדגם החדש יהיה הראשון שיישא את לוגו המותג החדש.
בנוסף קיה מפתחת מגוון כלי רכב ייעודיים המבוססים על פלטפורמת "סקייטבורד" (בדומה לאלו של חברת REE הישראלית, ר.ס.) המאפשרת יצירת גופים שונים וייעודיים על-פני אותה פלטפורמה שיותאמו לצרכי הלקוח (לדוגמא כרכב שיתופי או כרכב מסחרי עם רצפה שטוחה וכו'). בקיה מעריכים כי תחום כלי הרכב הייעודיים צפוי לגדול פי 5 עד שנת 2030.
פורסם לראשונה ב- 18.01.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות