מבפנים ההבדל ברור עוד יותר. בלקסוס בחרו לשמור על קו העיצוב שלהם עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה הקרובים זה לזה. מסך המולטימדיה מזכיר את זה של לקסוס NX החדש, עם כפתורי בקרת אקלים פיזיים הבולטים מתוכו כאשר חלקו התחתון מוקדש לתפעול בקרת האקלים ובמרכז נמצא גם בורר פיזי לעוצמת השמע. פתחי המיזוג ממוקמים מעל מסך המולטימדיה ולא מתחתיו כמו ב-bZ4X ובסולטרה. גם בקונסולה המרכזית שומרת לקסוס על קו משלה, כאשר היא כוללת גם פה חוגת בורר הילוכים אך היא ממוקמת קרוב לנהג ומשמאלה מחזיקי הכוסות.
מידותיו של לקסוס RZ לא שונות מהותית מאלו של ה-bZ4X והסולטרה, אשר מתבססות גם כן על פלטפורמת e-TNGA של קונצרן טויוטה. ה-RZ מתברג בין ה-NX ל-RX. בהשוואה לראשון למשל, אורכו עומד על 480.5 ס"מ (ארוך ב-14.5 ס"מ), רוחבו עומד על 189.5 ס"מ (רחב ב-3 ס"מ), גובהו עומד על 163.5 ס"מ (נמוך ב-2.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 285 ס"מ (ארוך ב-16 ס"מ).
יחידת הנעה
לקסוס RZ הוצג בגרסת 450e עם שני מנועים חשמליים היוצרים הנעה כפולה ומספקים 313 כ"ס (230 קילוואט) המתחלקים בין הסרן הקדמי עם 204 כ"ס והסרן האחורי עם 109 כ"ס, כאשר נתון המומנט המירבי עומד על 44.3 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.6 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל-160 קמ"ש
למערכת ההנעה הכפולה, Direct4, שתי יחידות קטנות e-Axle הכוללות כל אחת מנוע, תמסורת ויחידת בקרה אלקטרונית ואלו שוכנת על כל ציר ומסוגלות לספק את הכוח המדויק לכל גלגל לטובת שמירה על התנהגות כביש, האחיזה וביצועים בהתאם לתנאי הדרך השונים ודרישות הנהג. מערכת ההנעה הכפולה גם מסוגלת להגדיר כי כל ציר בנפרד יספק 100% מהכוח או 0%.
הסוללה בנפח 71.4 קוט"ש, בדומה לטויוטה ולסובארו החשמליות, וצריכת החשמל המשולבת עומדת על כ-180 וואט שעה לק"מ. נתונים אלו מאפשרים ל-RZ כפול המנועים, טווח נסיעה משולב של קצת יותר מ-400 ק"מ, לעומת 460 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה החלשה של האחיות (217.5 כ"ס) ומעל 500 ק"מ בגרסאות ה-2X4. בלקסוס מציינים כי הם צופים שהסוללה תשמור על 90% מהיכולת גם לאחר 10 שנות שימוש.
אבזור ובטיחות
ללקסוס RZ אפשרות להגה בסגנון "הגאי מטוס", בדומה לזה שמוצע בטסלה, אך לא מדובר בהגה רגיל עם קשר מכאני ומוט היגוי למשל. אומנם לטבור ההגה פקדים זהים, אך ממש כמו במטוסים מתקדמים בעלי הגאי Fly by wire, כך גם ב-RZ. להגה Steer by wire בקרה חשמלית השולחת אותות אל הגלגלים. לדברי לקסוס תגובת ההגה חדה ומדוייקת יותר ולאור הטכנולגיה החדשנית, מספיק סיבוב של 150 מעלות מנעילה לנעילה.
ל-RZ גג פנורמי המתכהה חשמלית בלחיצת כפתור ולצד שימת דגש על בידוד הרעשים ישנה גם מערכת נטרול רעשים אקטיבית. פריט נוסף כולל משטחי חימום נוספים הממוקמים באיזור הברכיים של הנהג והנוסע ופועלים יחד עם מערכת חימום המושבים לטובת חימום מהיר יותר של הנוסעים.
לקסוס RZ מצויד במערך הבטיחות Lexus Safety System+ הכולל מערכות מוכרות כגון בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מצלמה קדמית המזהה את זווית הסיבוב בכביש, ניטור מצב הנהג ועייפות, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, מערכת זיהוי תמרורים והתרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף.
פורסם לראשונה ב- 20.04.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות