העיצוב החיצוני נותר נאמן לזה המוכר מה-GLA כאשר החזית מקבלת את שפת העיצוב של דגמי EQ בדומה לזו של ה-EQC. מאחור צמד יחידות התאורה של ה-GLA מתעדכן עם קו תאורה המחבר ביניהן, שוב בדומה לרעיון העיצובי מה-EQC. מבפנים מדובר בעיצוב זהה לחלוטין לזה של ה-GLA.
נפח תא המטען עומד על 340 ליטרים (1,320 עם מושבים מקופלים), 90 ליטרים פחות מגרסת הבנזין. כמו כן משקלו של ה-EQA גבוה ב-500-555 ק"ג ועומד על 2,040 ק"ג. כושר הגרירה עומד על 250 ק"ג ועד 750 ק"ג לנגרר עם בלמים (לעומת 740/1,800 ק"ג בגרסת הבנזין של ה-GLA המשווקת אצלנו).
יחידת הנעה
מרצדס EQA יוצע בשלב הראשון בגרסת 250 עם הנעה קדמית. המנוע החשמלי מספק 140 קילוואט שהם כ-190 כ"ס ונתון מומנט מירבי העומד על 38.2 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. צריכת החשמל הממוצעת עומדת על 177 קילוואט לק"מ.
סוללת 66.5 קווט"ש מאפשרת טווח נסיעה מכובד של 426 ק"מ (בתקן WLTP). טעינה בעמדה ביתית אורכת 5 שעות ו-45 דקות (מ-10% ל-100%) ומעמדה מהירה כ-30 דקות (מ-10% ל-80%).
בהמשך תוצע גרסה הנעה כפולה בעלת מנוע חשמלי נוסף בסרן האחורי ומאידך גם גרסה בעלת טווח של מעל 500 ק"מ.
ביחס למתחרה העיקרי, לקסוס UX300e, למרצדס EQA יש מנוע מעט יותר חלש (14 כ"ס פחות) אך מנגד יש לו טווח נסיעה גדול יותר בפער של למעלה מ-100 קילומטרים.
אבזור ובטיחות
מרצדס EQA יוצע ב-3 רמות גימור - גרסת כניסה, "אלקטריק ארט" ו-AMG Line. כסטנדרט הוא מצויד בריפוד בד משולב עור, תאורת לד, תא מטען נפתח חשמלית, תאורת אווירה עם 64 צבעים, מצלמת רוורס, מערכת ניווט וחישוקי 18 אינץ'. בהתאם לרמות הגימור יוצעו ריפוד עור משולב "אלקנטרה", מערכת חניה אוטומטית, דיפוני עץ, תצוגה עילית צבעונית ותצוגת מציאות רבודה. מתלים אדפטיביים יוצעו כאופציה כמו גם חבילת גימורים חיצוניים בצבע שחור.
בתחום הבטיחות האבזור הסטנדרטי כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכן זיהוי רכבים נייחים, תיקון סטייה מנתיב, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת התרעת רכב בשטח מת עם היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית, סיוע בתמרוני חירום, התרעת תנועה חוצה מלפנים, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת התנגשות מאחור ובקרת נגרר.
פורסם לראשונה ב- 20.01.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות