מאת ניר בן זקן
מרצדס ממשיכה בהרחבת פורטפוליו הדגמים החשמליים מתוצרתה, וחושפת רכב פנאי חשמלי נוסף שהפעם יתבסס על מכונית הסאלון מרצדס EQE. השם הנבחר הוא בפשטות EQE SUV, והוא ייוצר בארה"ב במפעלי מרצדס באלבמה. מהיבואנית כלמוביל נמסר כי השיווק בישראל צפוי להיפתח ברבעון השני של 2023.
בהשוואה למתחרה ב.מ.וו iX, מרצדס EQE SUV יהיה קצר יותר בכ-9 ס"מ (486 ס"מ), צר בכמעט 3 ס"מ (194 ס"מ) ונמוך בס"מ בודד (168.5 ס"מ). מנגד, בסיס הגלגלים שלו דווקא יהיה גדול יותר ב-3 ס"מ ויתפרס על פני 303 ס"מ. נפח תא המטען ינוע בין 520 ל-580 ליטרים, בהתאם לזווית הנבחרת של גב המושב האחורי.
העיצוב הוא המוכר מהדגמים החשמליים של מרצדס, אבל במפתיע מקדם הגרר דווקא זהה למתחרה מבית ב.מ.וו (0.25). כמקובל בתעשייה הוא עושה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה למרכב, בתא הנוסעים ואפילו במערכות מכאניות. גם סביבת הנהג מוכרת מדגמי היצרנית עם 'היפר מסך' המשלב שלושה מסכים - לוח מחוונים דיגטלי "12.3, מסך מגע מרכזי "17.7 ומסך מגע "12.3 ייעודי לנוסע מלפנים במראה רצוף לרוחב 141 ס"מ. מרצדס תציע כאן את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות שלה, וכמובן עדכוני תוכנה בענן.
יחידת ההנעה החשמלית של רכב הפנאי החדש דומה לזו של גרסת הסדאן, עם מנוע חשמלי בודד המחובר לגלגלים האחוריים (292 כ"ס) בגרסת הבסיס (+350), עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים בהספק זהה בגרסת ה-350 4MATIC, או בגרסת ה-500 4MATIC הבכירה עם הנעה כפולה ו-408 כ"ס. לכל הגרסאות סוללות בקיבולת של 90.6 קוט"ש המאפשרות טווח נסיעה של בין 490 ל-590 ק"מ עם אפשרות לטעינה מהירה בקצב של 170 קילוואט, המוסיפה טווח של 220 ק"מ ברבע שעה.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית היא המוכרת של מרצדס, עם אפשרות בחירה בין שלושה מצבי עוצמה באמצעות מנופים מאחורי ההגה, בנוסף למצב אוטומטי הנעזר בנתונים ממערכת הניווט והרדאר מלפנים, ומתאים את העוצמה לתנאי ולמשתמשי הדרך. כאופציה יש מיתלי אוויר המאפשרים הגבהת מרכב ב-3 ס"מ במצב שטח ייעודי, והיגוי אחורי אקטיבי (10 מעלות) המעניק לרכב הגדול קוטר סיבוב צנוע מזה של A קלאס קומפקטית (10.5 מטר).
בנוסף יוצעו גם גרסאות ביצועים, עם 476 כ"ס ב-AMG43 וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות, או 626 כ"ס (687 כ"ס במצב בוסט) ב-AMG53 וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, 0.3 שניות מהר יותר מה-iX M60. גם גרסאות אלו יוצעו עם מיתלי אוויר (בכיול שונה), היגוי אחורי אקטיבי (9 מעלות) וב-53 AMG גם מוטות מייצבים אקטיביים המסיעים לצמצום זוויות הגלגול.
על הקשר לאספלט אחראים צמיגי משילין פיילוט ספורט EV רחבים (275/40) על חישוקי "21, ובלמים גדולים יותר (378-415 מ"מ לפנים-אחור) עם אופציה לבלמיים קרמיים מלפנים (440 מ"מ).
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות