ועד שמרצדס תעשה שוב סדר בשמות הדגמים היא חושפת את רכב הפנאי החשמלי הגדול והיוקרתי בהיצע – EQS SUV. מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי מרצדס EQS SUV צפוי להגיע ארצה ברבעון הרביעי של השנה.
מידות ועיצוב
העיצוב החיצוני של ה-EQS SUV לא פורץ דרך. רכב הפנאי הענק נראה כמו גרסה מגודלת של ה-EQA כאשר שפת העיצוב המוכרת של הדגמים החשמליים הפכה שגרתית עם יחידות התאורה המוכרות מלפנים. אלו שמאחור אומנם צרות יותר אך ממשיכות את אותו קו עיצובי ומחוברות באמצעות פס תאורה. הקווים הכללים עגלגליים והמראה בפרופיל סטיישני. מבפנים מדובר באווירה יוקרתית ודיגיטלית, כאשר העיצוב זהה לחלוטין לזה של ה-EQS הסדאנית.
למרות שמו שמתהדר באות S ה-EQS SUV קצר ונמוך במעט מה-GLS הענק. אורכו עומד על 512.5 ס"מ (קצר ב-8.2 ס"מ), רוחבו עומד על 195.9 ס"מ (רחב ב-0.3 ס"מ), גובהו עומד על 171.8 ס"מ (נמוך ב-10.5 ס"מ), אך לעומת אותו GLS, בסיס הגלגלים נמתח על פני 321 ס"מ (ארוך ב-7.5 ס"מ).
בגרסת 5 המושבים נפח תא המטען עומד על 645 ליטרים ומגיע ל-880 ליטרים בהזזת השורה השניה לפנים ועד 2,100 ליטרים בקיפול השורה השנייה. בגרסת 7 המקומות ובקיפול השורה השלישית הנפח עומד על 800 ליטרים ועד 2,020 ליטרים בקיפול השורה השנייה. כאשר כל המושבים בשימוש הנפח עומד על 195 ליטרים בלבד.
כמו ה-S קלאס וה-EQS גם ה-SUV זוכה להיגוי אחורי לגלגלים ובהתאם רדיוס הסיבוב עומד על 11.9 מטרים בלבד (4.5 מעלות היגוי) ומתכווץ ל-11 מטרים עם היגוי אחורי של 10 מעלות.
יחידות הנעה
מרצדס EQS SUV יוצע עם 3 יחידות הנעה. הראשונה 450+ בעלת הספק של 360 כ"ס (265 קילוואט) ומומנט מירבי של 57.9 קג"מ. ההנעה אחורית, צריכת החשמל עומדת על 186-230 וואט שעה לק"מ וטווח הנסיעה עומד על 536-660 ק"מ.
הבאה בתור הינה ה-450 4Matic בעלת ההנעה הכפולה. במקרה זה נתון כ"ס דומה, אך נתון המומנט מזנק ל-81.5 קג"מ בזכות מנוע נוסף. בהתאם, צריכת החשמל גבוהה יותר ועומדת על 200-240 וואט שעה לק"מ וטווח הנסיעה נמוך יותר ועומד על 507-613 ק"מ.
יחידת ההנעה הבכירה הינה ה-580 שלה גם כן הנעה כפולה אך ההספק מזנק לכ-544 כ"ס (400 קילוואט) ונתון המומנט עומד על 87.5 קג"מ. נתוני צריכת החשמל והטווח זהים לאלו של ה-450 4Matic. בשלב זה לא פורסמו נתוני ההאצה ל-100 קמ"ש של מי מהגרסאות.
ל-EQS SUV סוללה בנפח 107.8 קוט"ש והוא יוצע עם מטען פנימי 11 קילוואט כסטנדרט או 22 קילוואט אופציונלי. טעינה ביתית (תלת פאזית) אורכת 10 שעות (5 שעות עם מטען 22 קילוואט), כמו כן הרכב מסוגל לטעינה מהירה של עד 200 קילוואט ובעמדה שכזו תוכלו לקבל 250 ק"מ בתוך 15 דקות בלבד או אם תרצו 10% עד 80% ב-31 דקות.
אבזור ובטיחות
בהתאם להיותו ספינת דגל חשמלית, רשימת האבזור והתוספות ארוכה מאוד. מרבית הפריטים מוכרים מה-EQS וה-SUV יציע גם הוא את ה"הייפרסקרין", אותם שלושה מסכי מגע השוכנים תחת כיסוי זכוכית אחיד ומגיעים לגודל של 56 אינץ'. תאורת הדיגיטל-לד המורכבת מ-1.3 מיליון פיקסלים בפנס, למערכת התצוגה העילית יש שני גדלים, הגדול מביניהם מגיע עד 77 אינצ'ים וכולל מציאות רבודה המציגה תמונה צבעונית במרחק מדומה של 10 מטרים מהנהג, מושבי השורה השנייה מתכווננים חשמלית עם חימום וכוללים מערכת כניסה קלה אל השורה השלישית שמצידה אף מציעה אופציה למושבים מחוממים, ישנם גם בולמי אוויר וחישוקים קלים בקוטר של 20 ועד 22 אינץ'.
גם תחום הבטיחות מרשים עם שלל מערכות מוכרות לצד בקרת נגרר הכוללת גם יכולת חניה אוטומטית, מערכת זיהוי תמרורים מורחבת המזהה גם תמרורי איסור עקיפה וביטולם, תמרורי עצור, רמזורים אדומים, ותמרורי אין-כניסה. וכל זה לא מספיק, אז תדעו שמרצדס אפילו רקחו ריח ייחודי עם ארומת שוקולד מריר לבקבוקון הבישום של מערכת המיזוג. ולמרות הכל, מערכת התפעול הקולי שמסוגלת לזהות 27 שפות, עדיין לא מזהה את השפה העברית.
פורסם לראשונה ב- 19.04.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות