יצרנית היוקרה מרצדס חשפה אמש דגם קונספט חדש בשם ויז'ן EQXX, שנועד לסמן את הכיוון החשמלי אליו פונה מרצדס, וגם להסעיר את הדמיון עם עיצוב מרהיב מבחוץ ומבפנים.
העיצוב הוא למעשה התפתחות מדגם קונספט וותיק יותר בשם IAA שהוצג כבר בשנת 2015. מטרתו העיקרית של העיצוב, ובדגש על זנב הרכב, הוא יצירת מקדם גרר נמוך ככל שניתן - כך שלדגם הויז'ן EQXX מקדם גרר של 0.17 Cd בלבד המושג בזכות עיצוב חלק, פתחי אוורור אקטיביים, חישוקים קלים ואווירודינמיים ודיפיוזר אחורי אקטיבי.
מבפנים העיצוב עתידני ונראה כאבולוציה מתקדמת של דגמי מרצדס מהעידן הנוכחי. ניתן להבחין בהגה המוכר, בפתחי המיזוג העגולים וכמובן שלא ניתן להתעלם מהמסך הדיגיטלי הענק בגודל 47.5 אינץ' הנפרס לכל רוחב תא הנוסעים ומציג איכות 8K.
בנוסף, בהתאם להגברת תקנות השמירה על הסביבה, מרבית החומרים ממוחזרים. כך למשל חלקי הפלסטיק עשויים בקבוקים ממוחזרים, בד המשי ברכב עשוי למעשה מחומר ביו-פולימר סינטטי, השטיחים עשויים מסיבי במבוק ודיפוני העור עשויים מפטריות.
למרצדס כידוע כבר יש ספינת דגל חשמלית, ה-EQS המשווקת גם בישראל, ולה טווח משולב בתקן WLTP של 700 ק"מ בגרסת ה-450+ המושג בסיוע סוללה בגודל נטו של כ-100 קוט"ש. גם ל-EQXX סוללה בנפח דומה, אך היא קטנה ב-50% וקלה ב-30% מזו של ה-EQS ומשקלה עומד על 495 ק"ג בלבד (כולל מסגרת), כאשר משקלו הכללי של הדגם עומד על 1,750 ק"ג, לעומת 2,945 ק"ג ב-EQS.
בהתאם למשקל הנמוך ולעיצוב האווירודינמי, ה-EQXX לא נזקק למנוע חזק במיוחד ומסתפק ב-150 קילוואט שהם כ-204 כ"ס, לעומת 245 קילוואט / 333 כ"ס ב-EQS הכבדה ממנו. כך מושגת צריכת חשמל נמוכה העומדת על כ-60-100 וואט שעה לק"מ וטווח הנסיעה מגיע אל מעל 1,000 ק"מ. ואם תרצו, תוכלו לנסוע משטוטגרט לפריז או מאתר החרמון למצפה התת הימי באילת, ובחזרה, ועוד להישאר עם עודף.
פורסם לראשונה ב- 04.01.22
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות