אך תוכניות לחוד ומציאות לחוד. שנה לאחר שנחשף פרצה מגפת הקורונה ובנוסף היצרנית נכנסה לקשיים כלכליים עד פסע מפשיטת רגל וממתינה בימים אלו למציאת רוכש שיציל אותה מסגירה.
לצד זאת, במקביל לקשיי המכירות, חשפה לפני כחצי שנה תמונה ראשונה של הקוראנדו החשמלי וכעת חושפת סאנגיונג פרטים אודות יחידת ההנעה של הדגם החדש שיקבל את השם קוראנדו e-Motion. המכירות באירופה עתידות להיפתח בתחילת 2022 ואילו מטלקאר, יבואנית סאנגיונג בישראל, נמסר כי בשלב זה טרם ידוע מועד ההגעה לישראל.
עיצוב ומידות
הקוראנו החשמלי שומר על קווי העיצוב הג'יפוניים של הדגם הנוכחי לצד גימורים שונים בגווני כחול בפגושים, יחידות התאורה, מראות הצד ופסי ההגנה, כאשר הסבכה הקדמית אטומה כמובן. גם פנים הרכב שומר נאמנות לעיצוב הנוכחי לצד גימורים כחולים ברחבי תא הנוסעים ותפירה כחולה במושבים.
אורכו של הדגם החשמלי עומד על 446.5 ס"מ (ארוך ב-1.5 ס"מ), רוחבו עומד על 187 ס"מ (זהה), גובהו עומד על 163.5 ס"מ (גבוה ב-0.6 ס"מ), בסיס הגלגלים עומד על 267.5 ס"מ (זהה), מרווח הגחון עומד על 16.9 ס"מ (1.3 ס"מ פחות מגרסת הבנזין) ומשקל הרכב עומד על 1,765 ק"ג (255 ק"ג יותר מגרסת הבנזין או 155 ק"ג מגרסת הדיזל). נפח תא המטען עומד על 551 ליטרים (עד לגובה התקרה).
לקוראנדו החשמלי יכולת גרירה של 500 ק"ג לנגרר ללא בלמים ועד 1,500 ק"ג לנגרר עם בלמים. עצם יכולת הגרירה היא עניין נדיר עדיין ברכבים חשמליים.
יחידת הנעה
לקוראנדו e-Motion הנעה קדמית ומנוע חשמלי בהספק של 140 קילוואט, שהם כ-190 כ"ס (לעומת 163 כ"ס בגרסת הבנזין) ונתון מומנט מירבי של 36.7 קג"מ (3.7 קג"מ יותר מגרסת הדיזל).
הסוללה בגודל 61.5 קוט"ש והיא תספק טווח נסיעה משולב של 339 ק"מ. המהירות המירבית מוגבלת ל-156 קמ"ש וצריכת החשמל עומדת על 168 וואט שעה לק"מ. טעינה ביתית תימשך כ-11 שעות, בעוד בעמדת טעינה מהירה (100 קילוואט) תמתינו 33 דקות לטעינה מ-20% ל-80%.
התמסורת כמובן ישירה, כאשר ידית ההילוכים בדגם זה היא בסגנון Shift by Wire ולנהג ישנם מנופי שליטה בגלגל ההגה לטובת קביעת עוצמת הטעינה הריגנרטיבית.
אבזור ובטיחות
סאנגיונג קוראנדו החשמלי יציע פרטי אבזור המוכרים מגרסאות הבנזין והדיזל המשווקות בישראל, לצד שדרוגים כגון לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', תאורת אווירה עם 34 צבעים, מסך מולטימדיה בגודל 8 או 9 אינץ' עם קישוריות לטלפון הנייד, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, מושבים אחוריים מחוממים, הגה מחומם, בקרת גלישה במדרון, תא מטען חשמלי ועוד.
בתחום הבטיחות ישנו מפרט בטיחות מכובד הכולל 8 כריות אוויר (כולל כרית בין הנהג לנוסע וכרית לברכי הנהג), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת תחילת תנועה של רכבים לפנים, מערכת זיהוי תמרורים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והתרעת עייפות.
פורסם לראשונה ב- 12.12.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות