אחרי קרוב ל-25 שנים של ייצור רכבים היברידיים, טויוטה עושה סוף סוף את הצעד הבא ומציגה רכב חשמלי ראשון מתוצרתה. מדובר כצפוי ברכב פנאי קומפקטי, שפותח בשיתוף עם סובארו וצפוי להתמקם לצידו של הראב 4 בהיצע הדגמים של החברה. מהיבואנית יוניון מוטורס נמסר כי השיווק בישראל צפוי להיפתח במחצית השניה של השנה הבאה.
השם הלא-מאוד-קליט שנבחר, BZ4X, מרמז כי מעתה יקבלו דגמי החשמל של טויוטה את הקידומת הקבועה BZ, ראשי תיבות של Beyond Zero, כאשר עד לשנת 2025 צפויה טויוטה להשיק עוד 6 דגמים תחת הקידומת BZ. הספרה 4 מייצגת את מיקומו של הדגם בהירככיית הדגמים של טויוטה, כאשר דגמים קטנים יותר יקבלו את הספרות 2 ו-3, ואילו האות X תסמל את ליין רכבי הפנאי.
ה-BZ4X מציג לא רק יחידת הנעה חדשה, אלא גם שפת עיצוב חדשה עבור טויוטה: החזית שונה מזו של הדגמים המוכרים עם סבכה קדמית כמעט אטומה, שבתחתיתה תריס חשמלי לטובת הזרמת אוויר לקירור הסוללה; יחידות התאורה מלפנים צרות, הזוויות מחודדות ואילו מאחור ישנו ספוילר שבולט מעל שמשה אחורית משופעת, וכן יחידות תאורה שמחוברות ביניהן בפס תאורת לד.
עם אורך כללי של 469 ס"מ, ה- BZ4Xיהיה ארוך ב-9 ס"מ מהראב 4 המוכר. הרוחב עומד על 186 ס"מ (דומה לראב 4), הגובה עומד על 165 ס"מ (נמוך בכ-3.5 ס"מ) ואילו בסיס הגלגלים מתפרס לאורך של 285 ס"מ - תוספת של 16 ס"מ משמעותיים בהשוואה לראב 4. נפח תא המטען עומד על 452 ליטרים.
תא הנוסעים מציג גם כן מראה חדש לחלוטין, עם לוח מחוונים דיגיטלי מוארך שממוקם מעל גלגל ההגה ומסך מולטימדיה גדול במרכז הרכב, במראה דומה לזה של לקסוס NX החדש.
טויוטה תציע את הרכב בשתי גרסאות הנעה. גרסת ההנעה הקדמית תצויד במנוע חשמלי אחד מלפנים עם הספק של 204 כ"ס, מומנט של 27 קג"מ ותאוצה של 8.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. לעותמה, גרסת ההנעה הכפולה תצויד בשני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן, עם הספק משולב של 217 כ"ס, מומנט של 34.2 קג"מ ותאוצה של 7.7 שניות ל-100 קמ"ש. על ניהול חלוקת הכוח בגרסת ההנעה הכפולה אחראית מערכת ה-X-Mode מבית סובארו, שגם היא שותפה לפרויקט.
סוללת 71.4 קוט"ש תעניק טווח נסיעה של כ-450 קילומטרים לשני הדגמים. טעינה מהירה תתאפשר בקצב מירבי של 150 קילוואט, כך שבעמדה מתאימה ניתן יהיה למלא 80% מקיבולת הסוללה בתוך כ-30 דקות. בטויוטה מצהירים באופן חריג כי גם לאחר 10 שנות שימוש, בנסועה מוערכת של 240,000 ק"מ, הסוללה תשמור על 90% מהביצועים המקוריים. עם זאת, היצרנית לא מגבה את ההצהרות בהבטחה לתקופת אחריות דומה.
פאנל סולארי אופציונלי שיותקן על הגג יעניק סיוע קל לטעינה, עם תוספת טווח מוערכת של כ-5 קילומטרים ביום. מערכת בלימה רגנרטיבית תאפשר נהיגה ב"דוושה אחת".
מלבד המערכת החשמלית, בטויוטה מבטיחים שיפור ניכר גם בתפקוד מערכות הבטיחות, הודות לטווח זיהוי משופר של הרדאר והמצלמה. מערכת המולטימדיה אף היא חדשה ותציע עדכונים באמצעות הענן (OTA).
פורסם לראשונה ב- 31.10.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות