קונצרן סטלנטיס, המאגד תחתיו את כל מותגי פיג'ו-סיטרואן (ובכללם אופל ו-DS) ואת פיאט-קרייזלר (אלפא-רומיאו, ג'יפ, ראם, לנצ'יה, דודג', קרייזלר, אבארט, מזראטי) השלים את האיחוד רק בתחילת השנה הנוכחית. לאחר האיחוד החל מנכ"ל הקונצרן, קרלוס טווארס (לשעבר מנכ"ל פיג'ו-סיטרואן) בסדרה של הליכי ייעול (הצבת ייעדי מכירות ושיפור למותגי DS ולנצ'יה) וכעת מציגים בסטלנטיס את תוכנית העל החשמלית לכלל מותגי הקונצרן.
הקונצרן מתכנן השקעה של מעל 30 מיליארד יורו עד שנת 2025 בתחום החשמל והתוכנה, כאשר המטרה לבצע צמיחה באופן משמעותי. הצפי הוא לגידול באירופה בנתח מכירות החשמליות (ופלאג-אין) מ-14% ל-70% ובצפון אמריקה מ-4% ל-40% עד לסוף לשנת 2030. אחת הפעולות להגברת הייצור החשמלי הינה הקמה של שני מפעלי-על חדשים (סה"כ 5 באירופה ובצפון אמריקה יחדיו). המטרה הסופית הינה הגדלת הרווח התפעולי מ-9% (חציון ב' 2020) למספר דו-ספרתי עד לשנת 2026.
בסטלנטיס מציינים כי עד שנת 2026 עלויות הרכישה של רכבים חשמליים תהיינה זהות לאלו של מנועי בעירה פנימית, זאת בזכות שיפור וייעול של טכנולוגיית הסוללות על-ידי הקטנת גודלן, פישוט המבנה, הגדלת נפח כל תא ושיפור היעילות האנרגטית. כמו כן בתחילת שנת 2026 יציג הקונצרן את סוללת "מצב מוצק" הראשונה שלו, זאת לצד שימוש במספר נמוך של פלטפורמות ומנועים בכל קו מותגי הקונצרן.
בתחום הרכבים המסחריים, נמצא כיום הקונצרן במקום הראשון באירופה ובמקום השלישי בצפון אמריקה, כאשר השאיפה לשמר את הפעילות החיובית ולהתברג במקום הראשון בעולם בתחום הרכבים המסחריים חשמליים. כבר השנה תסיים סטלנטיס לחשמל את כל קו הדגמים המסחריים שלה ועד סוף השנה כבר תספק מסחריות בינוניות המונעות מימן, כפי שנחשף לפני חודשיים.
כמו כן הקונצרן שם דגש על גישה ממוקדת לקוח, הצגת קו דגמים שיפנה לקהל לקוחות רחב ככל שניתן, חיזוק ה-DNA של כל מותג, ניידות בת-קיימא וברת השגה. החל מהשנה מציינים בסטלנטיס כי 12 מיליון רכבים יהיו בעלי קישור לצורך הפקת מידע על בסיס אינטיליגנציה מלאכותית, כמו כן עד 2023 הקונצרן יספק מעל 15 מיליון עדכוני Over The Air.
הקונצרן יפעל גם בתחום הטעינה ויציע שירותי טעינה מרמת הלקוח הבודד, העסקי ולציי רכבים כמו גם הקמת עמדות טעינה מבוססות אנרגיה מתחדשת (סולארית), בדומה לפעילות אותה מציעה טסלה למשל.
פלטפורמות ויחידות הנעה חדשות
לקונצרן תהיינה 4 פלטפורמות חשמליות עיקריות שיענו לשם STLA. קונצרן סטלנטיס תולה יהבו בפלטפורמות החדשות עם צפי מכירות של 2 מיליון רכבים בשנה המבוססים על הפלטפורמות החדשות.
פלטפורמות STLA החדשות יצעו טווח נסיעה מירבי של מעל 800 ק"מ, צריכת חשמל נמוכה מ-120 וואט שעה לק"מ, ביצועי האצה של 2 שניות ל-100 קמ"ש ואפשרות טעינה מהירה של 32 ק"מ בדקה. עוד מציינים בסטלנטיס כי הפלטפורמה החדשה תאפשר גמישות ואורך חיים נדיב במיוחד שכן יוכלו למשל להתבצע שדרוגים שונים לחומרה ולתוכנה.
פלטפורמת STLA Small למכוניות קטנות תספק טווח נסיעה של 500 ק"מ ותעשה שימוש בסוללות בגודל 37 ועד 82 קוט"ש. פלטפורמת STLA Medium למכוניות הפרימיום תספק טווח נסיעה של 700 ק"מ ותעשה שימוש בסוללות בגודל 87 ועד 104 קוט"ש. פלטפורמת STLA Large שתשרת דגמי ביצועים בעלי הנעה כפולה ומכוניות שרירים תציע טווח נסיעה של 800 ק"מ, ותעשה שימוש בסוללות בגודל 101-118 קוט"ש, ופלטפורמת STLA Frame שתיועד לדגמים מסחריים כגון טנדרים אמריקאים תציע גם כן טווח נסיעה של 800 ק"מ על בסיס סוללות בגודל 159-200 קוט"ש. בסטלנטיס מבטיחים כי בקרוב יוצג הטנדר החשמלי הראשון של הקונצרן.
מנועים חשמליים חדשים (EDM – Electric Drive Modules) בעלי כמה הספקים שונים יוצעו במספר פלטפורמות שונות ועם הנעות קדמיות, אחוריות, כפולות או כפולות המיועדות לשטח. היחידה הראשונה תספק 70 קילוואט (כ-95 כ"ס), היחידה השנייה תציע הספקים של 125-180 קילוואט (כ-170-245 כ"ס) ואילו היחידה השלישית תציע הספקים של 150 עד 300 קילוואט (כ-204-449 כ"ס).
פורסם לראשונה ב- 11.07.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות