אודי הוא כבר לא שחקן חדש בתחום החשמלי, עוד מימי ה-A3 וה-Q7 שהציעו הנעות הפלאג-אין, דרך תת המותג e-tron שהחל עם רכב הפנאי שעונה לשם זה וגרסת ה-e-tron ספורטבק שהצטרפה בהמשך. לאחר מכן חשפו באודי שני רכבי קונספט חשמליים ה-e-tron GT וה-Q4 e-tron כאשר זה הראשון נחשף כעת באופן רשמי ולמעשה יהיה הרכב החשמלי הראשון של אודי שאיננו בתצורת SUV. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי בישראל, נמסר כי אודי e-tron GT יגיע לישראל במהלך המחצית השניה של שנת 2021.
העיצוב מזוהה מיד כאודי עם חתימת התאורה של הפנסים הקדמיים המוכרת מקו הדגמים הנוכחי, סבכת המשושה הגדולה ומאחור בעיצובן של יחידות התאורה עם פס הלד המחבר ביניהן. קווי העיצוב הכללים מזכירים גם הם את פורשה טייקן עם צללית קופה קלאסית בעלת מכסה "מנוע" ארוך, וגג שמשתפל עד לזנב הקצר.
מבפנים הקו הנוכחי של אודי ממשיך כשפקדים רבים וכפתורים שונים מוכרים מדגמים אחרים של המותג. החומרים משלבים בין עור, אלקנטרה ועץ.
מנועים וביצועים
לאי-טרון GT שתי גרסאות ובדומה לפורשה טייקן מותקנת כאן תיבת העברה עם שני הילוכים. גרסת הקוואטרו בעלת הספק של 350 קילוואט (כ-476 כ"ס) ונתון מומנט מירבי של 64.2 קג"מ, אך מצב Boost מקנה ל-GT כוח מוגבר למשך 2.5 שניות ומביא את הרכב ל-530 כ"ס ומייצר קג"מ אחד נוסף. המהירות המירבית מוגבלת ל-245 קמ"ש וההאצה ל-100 קמ"ש באמצעות בקרת השיגור מסתיימת לאחר 4.1 שניות.
גרסת ה-RS הביצועיסטית כבר מספקת 440 קילוואט (כ-598 כ"ס) ונתון מומנט מירבי של 84.6 קג"מ. גם במקרה שלה ישנו מצב Boost שמעלה את ההספק ל-646 כ"ס. המהירות המירבית ב-RS מוגבלת ל-250 קמ"ש וההאצה ל-100 קמ"ש קצרה ב-0.8 שניות ואורכת 3.3 שניות בלבד.
בורר מצבי הנהיגה משפיע על תגובת הבולמים והמתלים, תיבת ההעברה ונעילת הדיפרנציאל האחורי (סטנדרט ב-RS). תוכלו לבחור בין מצבי נוחות, חיסכון, דינאמי ואישי, כך שלדוגמא במצב חיסכון המהירות תוגבל ל-140 קמ"ש ובמידה ומותקנים ברכב מתלי אוויר הרכב ינמיך עצמו לשיפור האווירודינאמיות. כמו כן תוצע מערכת ניהוג לכל הגלגלים.
צריכת החשמל הממוצעת עומדת על 199-216 וואט שעה לק"מ ואילו ב-RS היא עומדת על 206-225 וואט שעה לק"מ (בתקן WLTP). הסוללה של אודי e-tron GT בגודל 93 קווט"ש והיא ממוקמת בין הצירים, כך שבאודי מתגאים בחלוקת משקל שנושקת ל-50:50. טווח הנסיעה מגיע עד 487 ק"מ בזכות מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.24 Cd.
באודי לא מספקים בשלב זה מידע מלא אודות זמני הטעינה אך מספרים שבאמצעות עמדה ביתית 11 קילוואט ניתן היה להטעין 100% מהסוללה "במשך הלילה", אך מאחר ומדובר במערך זהה לזה של פורשה טייקן ניתן להניח כי מדובר ב-9 שעות טעינה. האי-טרון GT מסוגל גם להיטען בעמדת DC מהירה של עד 270 קילוואט, כך שבתנאים אידיאליים, לדברי היצרנית, 22.5 דקות יספיקו לטעינה של 5-80% מהסוללה.
אבזור ובטיחות
האבזור ב-GT כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ', תאורת לד עוקבת פנייה ותאורת מטריקס לד משולבת לייזר כאופציה, אפשרות לקירור/חימום תא הנוסעים מראש באמצעות אפליקציית myAudi, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע מבית Bang & Olufsen, תצוגה עילית וחישוקי 19 עד 20 אינץ' במספר עיצובים שונים. כדי להגביר את חווית הנסיעה באודי מציעים צליל ספורטיבי ייחודי ומלאכותי כמובן הבוקע מצמד רמקולים מחלקו האחורי של הרכב.
כמו כן ישנה אופציה לדיסקיות בלימה מברזל יצוק מצופות קרבון (סטנדרט ב-RS) ואף אפשרות שדרוג נוספת לבלמים קרמיים בקוטר 420 מ"מ עם קליפר 10 בוכנות בצבע כסוף ואפשרות צביעה לאדום או כחול. כמו כן יוצעו בולמים אדפטיביים (סטנדרט ב-RS) ומתלי אוויר כאופציית שדרוג נוספת המסוגלים להגביה את הרכב עד 22 מ"מ או להנמיכו ב-20 מ"מ.
תחום הבטיחות כולל כסטנדרט מערכת בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, התרעת סטייה מנתיב ומערכת הכנה לקראת תאונה (מתיחת חגורות, סגירת חלונות והפעלת אורות חירום). בנוסף ישנה אופציה לבקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לראיית לילה.
פורסם לראשונה ב- 10.02.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות