עדכון הגרסה, כך לפי סקודה, שיפר את ביצועי מערכת ניהול צריכת החשמל והטעינה ובהתאם קיצר את זמני הטעינה ואף האריך את טווח הנסיעה. השיפורים של הגרסה החדשה כוללים שינוי עיצוב ותצוגות חדשות, תפעול ופונקציות חדשות במסך המולטימדיה, לוח המחוונים והתצוגה העילית, וגם עדכון לשירותי האונליין השונים.
מערכת הניהול החדשה שיפרה את בקרת הטמפרטורה של הסוללה, כך שהיא מסוגלת להביא את הסוללה לטמפרטורת עבודה אידיאלית מהר יותר ולשמור על טמפרטורה זו למשך זמן ארוך יותר. בהתאם טווחי הנסיעה שופרו, כך למשל טווח הנסיעה בגרסאות האניאק קופה "60" עומד על 416 ק"מ, גרסת ה-"80" מספקת טווח של 544 ק"מ ואילו גרסת ה-"80x" כפולת ההנעה מסתפקת ב-520 ק"מ. בהשוואה לאניאק הרגיל המשווק בישראל בגרסת ה-"80", מדובר בתוספת של 27 ק"מ.
זמני הטעינה (10%-80%) בגרסאות ה-60 וה-80 עומדים על 6.5 ו-7.5 שעות בהתאמה. בעמדת טעינה מהירה (עד 120 קילוואט בגרסת 60 ועד 135 קילוואט בגרסת 80) זמן הטעינה עומד על 35 דקות.
במסך המולטימדיה נוספה אפשרות חדשה – Battery Care, המגדירה בלחיצת כפתור את טעינת הסוללה ל-80% בחיבור הקרוב. במצב זה, בזמן טעינה מהירה המערכת תגביל את מהירות ועוצמת הטעינה על-מנת למנוע מקרים של מצבי שיא קיצוניים וכך לשמור על אורך חיי הסוללה. במערכת הניווט ניתן להוסיף עמדות טעינה נוספות ויוצג מידע רלוונטי כגון נפח הסוללה הנותר וזמן הטעינה המוערך. תצוגת מצלמת הרוורס שופרה גם היא ואילו לחצן ללחצן בקרת השיוט האדפטיבית שעל ההגה תגובה שונה בלחיצה נוספת המעבירה בין בקרת שיוט אדפטיבית רגילה לכזו הפעולת עם מערכת ה-Travel Assist.
בלוח המחוונים הדיגיטלי, שופרה תצוגת המרחק של הרכב מאובייקטים שונים סביבו ומד הסוללה מקבל גם תצוגת אחוזים. בנוסף ניתן להציג את נתוני הנהיגה בצידו הימני. בתצוגה העילית ניתן לראות כעת גם כן את מצב הסוללה ותצוגת תלת-מימד של המרחק הנותר ליעד (בזמן ניווט).
גרסאות ההנעה הכפולה מקבלות מצב נהיגה נוסף – Traction Mode, המותאים לנהיגה בדרכים לא סלולות או משטחים חלקים ומספק הנעה כפולה קבועה עד למהירות של 20 קמ"ש. מצב זה שולט במערכת בקרת היציבות כך שמערכת בקרת האחיזה תתערב באופן מופחת כאשר מאיצים.
פורסם לראשונה ב- 28.02.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות