יבואנית מותגי הדו-גלגלי, מטרו מוטור, הצטרפה כיבואנית רכב לאחר שבאמצע השנה שעברה הודיעה על קבלת רישיון הייבוא למותג "
קארמה". אותו מותג שהחל דרכו כ"פיסקר", מותג רכבים אמריקאי בבעלות הנריק פיסקר ויצרה את מכונית הפיסקר קארמה, כאשר לאחר פשיטת הרגל ב-2014 עברה עברה לבעלות סינית, ללא השם "פיסקר" שנשאר אצל מייסד החברה.
כעת, מטרו מוטור מצרפת תחת קורת הגג שלה עוד מותג
רכב חשמלי – Leapmotor הסיני. מטעם היבואנית נמסר כי כבר בשבועות הקרובים תחל בבניית אולם תצוגה ומרכז שירות, כאשר שיווק המכוניות יחל לקראת סוף השנה הנוכחית. לצד זאת, תחילת שיווק דגמי קארמה יחל לקראת הרבעון הרביעי של 2022.
ליפ מוטור מציעה בשלב זה 4 דגמים, כאשר רק שלושה מהם יגיעו לישראל. הדגם הראשון יהיה ה-T03, מדובר במכונית עירונית בעלת מנוע בהספק של 80 קילוואט (כ-108.7 כ"ס) ו-16.1 קג"מ. טווח הנסיעה עומד על 403 ק"מ (בתקן NEDC) וטעינה מ-30% ל-80% אורכת 36 דקות.
ל-T03 מערכת מולטימדיה בגודל 10.1" בעלת יכולת קבלת עדכונים OTA, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8", חיישני חניה אחוריים וקדמיים וחישוקי 15". כמו כן מציעה ה-T03 גם מערכת חניה אוטומטית, כאשר בתחום הבטיחות ישנה התרעת התנגשות קדמית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורי מהירות והתרעת עייפות מבוססת מצלמה.
דגם שני הוא ה-C11, רכב פנאי גדול בעל בסיס גלגלים העומד על 293 ס"מ, 14 ס"מ יותר מסקודה קודיאק למשל. ל-C11 שני מנועים והספק העומד על 543.8 כ"ס ונתון מומנט של 73.4 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.8 שניות בלבד. טווח הנסיעה עומד על 610 ק"מ (בתקן NEDC).
בפנים נפגוש 3 מסכים – לוח מחוונים בגודל 10.25", מסך מולטימדיה בגודל 12.8" ומסך מולטימדיה נוסף לשימוש הנוסע בגודל 10.25", מערכת שמע עם 12 רמקולים, ריפודי עור נאפה ועוד.
דגם נוסף הוא ה-C01 שיושק במהלך הרבעון השני של השנה. בשלב זה ידוע כי מדובר במכונית סדאן בעלת סוללת 90 קוט"ש וטווח נסיעה של 700 ק"מ (בתקן NEDC) והאצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות.
הדגם הרביעי אותו משווקת ליפ מוטור, אך לא יגיע ארצה הוא ה-S01. מדובר במכונית קופה עם 3 דלתות, קצרה יותר מסובארו BRZ למשל. למנוע החשמלי שלה הספק של כ-170 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות וטווח נסיעה של 451 ק"מ. גם פה נפגוש לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה צמוד לו, שניהם בגודל 10.1", כמו כן ישנן מצלמות היקפיות, ומערכות בטיחות מתקדמות הכוללת בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת רכב בשטח מת.
למאמר זה התפרסמו 8 תגובות