חברת "מטרו מוטור", יבואנית הדו-גלגלי הגדולה בישראל, נכנסת גם לתחום הרכב ומשיקה מותג סיני חדש בשם
ליפמוטור. מדובר ביצרנית צעירה יחסית שמתחילה בשנים האחרונות את דרכה בעולם החשמלי עם מכונית מיני בשם T03. המחיר, שעומד על 100 אלף שקלים, מציב את הליפמוטור כמכונית החשמלית הזולה ביותר בישראל - זולה ב-30 אלף שקלים מהבאה אחריה, פיאט 500.
מבחינת המימדים,
ליפמוטור T03 גדולה רק במעט מקיה פיקנטו, עם אורך של 362 ס"מ (ארוכה ב-2.5 ס"מ), רוחב של 165.2 ס"מ (5.7+), גובה של 157.7 ס"מ (9.2+) ובסיס גלגלים של 240 ס"מ (זהה לפיקנטו). נפח תא המטען עומד על 210 ליטרים, קטן במעט מזה של המתחרות הישירות, והמושב האחורי מאכלס שני מקומות ישיבה בלבד.
המנוע החשמלי של ה-T03 מייצר 108 כ"ס ו-16.1 קג"מ - נתונים גבוהים עבור מכונית מסוגה. היצרנית לא מפרסמת את זמני התאוצה ל-100 קמ"ש, אך המהירות המירבית עומדת על 140 קמ"ש. סוללת 41.2 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 280 קילומטרים (בתקן WLTP), וקצב הטעינה עומד על 7 קילוואט בטעינת AC חד-פאזית או 50 קילוואט בטעינת DC מהירה.
מפרט האבזור כולל מסך מולטימידיה מקורי בגודל 10.1 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8 אינץ', בקרת אקלים, חלון שמש גדול בגג, בקרת שיוט רגילה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס, הנעה בכפתור, בלם יד חשמלי ואופציה לצביעה דו-גונית ללא תשלום נוסף.
עם זאת, בכל הנוגע לבטיחות המפרט דל במיוחד וכולל שתי כריות אוויר בלבד ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, ללא מערכות בטיחות אקטיביות. בשלב זה הדגם משווק בתקינה חלקית המוגבלת ל-400 יחידות בשנה קלנדרית, מה שאומר שבחודשים הקרובים תוכל היבואנית לשווק 800 רכבים בלבד. בחודש מאי אמור הרכב לקבל מערכות בטיחות אקטיביות שיאפשרו לו לזכות בתקינה אירופית מלאה, ולהימכר ללא הגבלת כמות.
בחודש אוגוסט צפויה היבואנית להשיק דגם שני ומרשים בהרבה. מדובר ברכב פנאי קומפקטי בשם ליפמוטור C11, שיצויד במנוע חשמלי בהספק של 536 כ"ס, יאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות ויציע סוללת 90 קוט"ש שצפויה להעניק לו טווח של כ-500 ק"מ.
עוד קודם לכן, בינואר הקרוב, תתחיל מטרו מוטור לשווק מותג סיני-חשמלי נוסף בשם וויה (Voyah), המשתייך ליצרנית הענק "דונגפנג" ופונה לפלח היוקרה.
פורסם לראשונה ב- 22.11.22
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות