אחרי טיזרים רבים,
פולסטאר חשפה רכב פנאי ראשון מתוצרתה בשם פולסטאר 3, שיתחרה ברכבי פנאי יוקרתיים וחשמליים כגון מרצדס EQC, אודי e-tron, ב.מ.וו iX3 וטסלה מודל X. לעומת מרבית מתחריו, ה-3 מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית בשם SEA1 - Sustainable Experience Architecture המשמשת עוד מותגים מבית ג'ילי, כגון ה-Zeekr 001,
לוטוס אלטרה ו-
וולוו EX90 שיחשף בחודש הבא.
הייצור יחל באמצע שנת 2023 במפעלי וולוו שבסין (בדומה ל-S90 ולפולסטאר 2 המיוצרות גם הן בסין) ושנה לאחר מכן גם במפעלי וולוו שבארה"ב (בדומה ל-S60). מסירות ראשונות מתוכננות לסוף אותה שנה ומהיבואנית הישראלית מאיר נמסר כי הפולסטאר 3 צפוי להגיע לישראל בקיץ 2023 במידה ולא יהיו עיכובים.
מבחינה חיצונית, פולסטאר 3 אינו מזכיר באופן מובהק דגמי וולוו אחרים וזוכה לייחודיות מסוימת בעיצוב בהשראת דגם הקונספט פולסטאר O2 שמשמש קדימון גם ל
פולסטאר 5 העתידית. מידותיו של הפולסטאר 3 דומות למדי לאלו של אודי e-tron. אורכו עומד על 490 ס"מ (קצר במ"מ 1), רוחבו עומד על 212 ס"מ, כולל מראות, גובהו עומד על 161.4 ס"מ (גבוה ב-3.1 ס"מ), בסיס הגלגלים עומד על 298.5 ס"מ (ארוך ב-5.7 ס"מ) ומרווח הגחון הוא 20.1 ס"מ (גבוה ב-2.9 ס"מ). תא המטען יהיה בנפח 484 ליטרים וכושר הגרירה מגיע עד 2,200 ק"ג.
מבפנים ובהתאם לרוח המותג, נעשה שימוש בחומרים ממוחזרים או מתכלים וידידותיים לסביבה. כסטנדרט יציע הפולסטאר 3 מסך מולטימדיה בגודל "14.5 (לעומת "11.1 ב
פולסטאר 2) עם מערכת הפעלה מבית גוגל ועדכוני Over-the-air, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "9, גג פנורמי, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים תלת-איזורית וגימורי "זהב" Performance. בשנת הייצור הראשונה יכלול פולסטאר 3 גם מערכת שמע Bowers & Wilkins עם 25 רמקולים, סגירת ואקום בדלתות, הגה מתכוונן חשמלית ומחומם, תצוגה עילית וחימום במושבים האחוריים.
פולסטאר 3 יוצע בשלב הראשון עם יחידת הנעה כפולת מנועים היוצרת הנעה כפולה עם נטייה להעברת יותר כוח אל הסרן האחורי. ההספק עומד על 360 קילוואט (489 כ"ס) והמומנט הוא 85.6 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.0 שניות והמהירות המירבית עומדת על 210 קמ"ש.
חבילת ה-Performance כבר תספק 380 קילוואט (כ-517 כ"ס) ו-92.8 קג"מ. היא מקזזת 3 עשיריות השנייה ומסיימת את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות.
הסוללה גדולה במיוחד – 111 קילוואט-שעה (107.8 קוט"ש במרצדס EQS למשל) והיא מספקת טווח נסיעה של עד 610 ק"מ (560 ק"מ ב-Performance). מטען פנימי 11 קילוואט לעמדות AC וביתיות (תלת-פאזי, 16 אמפר) יאפשר טעינה מ-0% ל-100% ב-11 שעות, ואילו בעמדות DC מהירות ניתן להטעין עד הספק של 250 קילוואט, אז תיטען ה-3 מ-10% ל-80% בתוך 30 דקות.
כמו ב-2, גם כאן ניתן לכוונן את עוצמת הבלימה הריגנרטיבית. ב-3 כבר מתוקנת מערכת טעינה דו-כיוונית, V2L (Vehicle-to-load), שתאפשר טעינה של כלים חיצוניים ואף להתחבר לרשת החשמל, אך בפולסטאר מציינים כי אפשרות זו תיפתח בעתיד.
כחלק מהמיתוג הספורטיבי דאגו בפולסטאר לחלוקת משקל מאוזנת של 50:50, מתלי אוויר כסטנדרט ובסרן האחורי מותקנת מערכת בקרת מומנט וקטורית לטובת חלוקת כוח בין הגלגלים, בדומה לדיפרנציאל מוגבל החלקה. כן ישנה אפשרות נסיעה עם הנעה קדמית בלבד לטובת חיסכון בצריכת אנרגיה.
חישוקי ה-"21 נועלים צמיגים רחבים, מישלין פילוט ספורט 4 או קונטיננטל ספורט-קונטקט 7) במידות 265/45 מלפנים ו-295/40 מאחור. לגרסת הביצועים חישוקי "22 וצמיגי פירלי P-זירו 265/40 ו-295/35 בהתאמה. על הבלימה אחראית "ברמבו" עם דיסקים מחוררים בקוטר 400 מ"מ וקליפר 4 בוכנות מלפנים ו-390 מ"מ מאחור עם קליפר בוכנה אחת.
בתחום הבטיחות נמצא את כל המערכות המוכרות והידועות של היצרנית ובסך הכל ישנם 5 רדארים, 5 מצלמות ו-12 חיישנים אולטרה-קוליים. בנוסף לכך ישנה מערכת לסריקת עיני הנהג לזיהוי מצבי עייפות, חוסר ריכוז או היעדר תגובה ומסוגלת להביא את לעצירה מלאה ובטוחה. בנוסף, בפולסטאר מציגים מערכת התרעה לשכחת ילד מבוססת חיישן שגם מקושרת לבקרת האקלים למניעת מכת חום או היפותרמיה.
פולסטאר 3 יצויד בחבילת ה-Pilot הכוללת רדאר לייזר (LiDar), 4 חיישנים אולטרה-קוליים נוספים ועוד 3 מצלמות (כולל מערכת ניקוי למצלמה הקדמית והאחורית) וכן יחידת בקרה נוספת של NVIDIA. חבילה זו משפרת את יכולות הבטיחות של הרכב בעיקר לטווחים רחוקים יותר ובפולסטאר מציינים כי היא מספקת למעשה סריקה תלת-ממדית של סביבת הרכב והכנה לקראת נהיגה אוטונומית.
פורסם לראשונה ב- 13.10.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות