פלטפורמת MEB, המשמשת את הדגמים החשמליים בקונצרן
פולקסווגן, הוצגה לראשונה בסוף 2019 עם השקתה של ה-ID.3 המשפחתית ומאז הספיקה להימכר בכ-670,000 יחידות - רובן המוחלט על דגמי ה-ID של פולקסווגן, היתר בדגמים חשמליים של סקודה, קופרה ואודי. עד שתוצג פלטפורמת ה-SSP, שתשמש את דגמי העתיד של הקונצרן, מכריזה פולקסווגן על מקצה שדרוגים שיוצג בפלטפורמה מחודשת בשם MEB+.
לעומת פלטפורמת ה-MEB המוכרת, שמאפשרת התקנת מארזי סוללות בקיבולת שבין 58 ל-77 קוט"ש ומייצרת טווח נסיעה חשמלי שנע בין 400 ל-550 קילומטרים, הפלטפורמה המחודשת תאפשר לדגמים הבאים להגיע עד לטווח של 700 קילומטרים. בנוסף, קצב הטעינה המהירה יעלה ל-175-200 קילוואט, לעומת קצב מירבי של 135 קילוואט במרבית הדגמים המבוססים על הפלטפורמה המוכרת.
בפולקסווגן גם מכריזים על "דור חדש לסוללות" שמקבל את השם Unit Cell (תא אחוד), אך לא מבהירים מה בדיוק צפויים להיות השינויים. היצרנית גם מבטיחה כי דגמים שיתבססו על הפלטפורמה המחודשת יאפשרו יכולות אוטונומית מורחבות בהשוואה לאלו המוכרות כיום.
כפי שפרסמנו בעבר, בפולקסווגן ישיקו לא פחות מ-10 דגמים חשמליים עד לשנת 2026, מרביתם אם לא כולם יתבססו על פלטפורמת ה-MEB+. הקטן שבהם יקרא ID.2 וצפוי לשאת תג מחיר של 25 אלף אירו, וגם גרסה חשמלית ל
פולקסווגן טיגואן העתידי צפויה להצטרף להיצע בקרוב. כדי לעמוד ביעדי החשמול האגרסיביים צפויה פולקסווגן להשקיע 460 מיליון אירו בשדרוג המפעל הקיים בוולפסבורג, גרמניה.
פורסם לראשונה ב- 08.12.22
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות