פורד הבטיחה בתחילת השנה מתקפת דגמים חשמליים והיא עושה זאת בסיוע פולקסווגן. לאור שת"פ המסחריות המוצלח בין השתיים (הטנדרון פורד קונקט מבוסס פולקסווגן קאדי, טנדר האמארוק החדש מבוסס הריינג'ר וגם הטרנזיט קאסטום שיתרום את חלקו לטרנספורטר הבא). כעת הגיע תורם של רכבי הפנאי החשמליים שיתבססו על פלטפורמת MEB של קונצרן פולקסווגן. זו משמשת קו דגמים רחב, מה-ID.3 הקומפקטית (שתגיע אלינו לאחר מתיחת הפנים ב-2024) ועד ה-ID. Buzz המסחרי (שצפוי להגיע לקראת סוף 2023).
דגם הפנאי הראשון על-בסיס הפלטפורמה הגרמנית יתבסס על פולקסווגן ID.4 וסקודה אניאק המוכרים, ובהתאם יתחרה בקטגוריה שהופכת צפופה משנה לשנה וכוללת גם את טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 וטויוטה bZ4X.
הייצור יחל ב-2023 בקלן, גרמניה והוא יצויד ביחידות הנעה ומארזי סוללה דומים (סוללת 55 ועד 82 קוט"ש, והספקים של 148 ועד 204 כ"ס). יתכן שפורד תציע גם את גרסאות ההנעה הכפולה בהספק של 265 כ"ס ואף גרסה ספורטיבית בדומה לפולקסווגן ID.4 GTX וסקודה אניאק RS בהספק של כ-300 כ"ס.
ב-2024 יגיע לייצור גם רכב פנאי בעיצוב קופה, בדומה לדגמי פולקסווגן ID.5, אניאק קופה ואודי Q4 e-tron ספורטבק, ובנוסף אפשר לצפות לפומה החשמלית שתתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים.
פורסם לראשונה ב- 18.12.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות