אחרי ההצלחה של הטייקן, ב
פורשה עובדים על דגם חשמלי נוסף. הפעם מדובר ברכב פנאי, דור שני ל
פורשה מקאן הקומפקטי שיושק ב-2024. על פי פרטים ראשוניים שנחשפים באתר אוטוקאר, המקאן EV יתבסס על פלטפורמה ייעודית חדשה מבית קבוצת פולקסווגן המכונה PEE (ר"ת Premium Platform Electric), עליה יבוססו בעתיד גם דגמים חשמליים של אודי.
המקאן EV צפוי לאמץ עיצוב פנאי-קופה, עם חרטום נטול סבכה שכולל יחידות תאורה בדומה לאלו של
פורשה טייקן. הממדים יהיו גדולים מהמקאן הנוכחי, ויחד עם תכנון תא נוסעים מתקדם שמאפשרת הפלטפורמה הייעודית, מרחב המחיה ליושבים מאחור צפוי להיות נדיב משמעותית.
המקאן החשמלי יעזר במערכת ההנעה הכוללת שני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 600 כ"ס (כ-150 כ"ס יותר מהמקאן GTS) ותכנון שונה שיסייע לצריכת חשמל נמוכה יותר. היכולת הדינמית אמורה להיות גבוהה הודות לחלוקת משקל בנטייה קלה לאחור (48-52), מערכת מיתלי אוויר אדפטיביים, צמיגים ייעודיים ורחבים יותר מהמקאן הנוכחי ואופציה להיגוי אחורי אקטיבי (5 מעלות) לשיפור כושר התמרון, לצד דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
סוללה בקיבולת של כ-100 קוט"ש אמורה לאפשר טווח נסיעה של יותר מ-600 ק"מ. כמו בטייקן, מערכת חשמל במתח גבוה של 800 וולט תאפשר טעינה אולטרה מהירה בקצב של 270 קילוואט.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות