הדור החדש והשלישי במספר של פיג'ו 308 מקבל הנעה חשמלית, לראשונה בדגם המבוסס על פלטפורמת EMP2, שתשמש בעתיד בסיס גם לגרסאות חשמליות של אופל אסטרה ו-
DS4. ה-e308 תוצע בגרסאות האצ'בק וסטיישן ותתמודד בקטגוריה שצפויה להפוך בשנים הקרובות לליבת השוק האירופאי, עם מתמודדות כמו פולקסווגן ID3, רנו מגאן-E וגם MG4.
גרסאות הבנזין של פיג'ו 308 צפויות להגיע ארצה בתחילת 2023, בעוד הגרסה החשמלית תגיע רק בשלב מאוחר יותר - אך ככל הנראה במהלך השנה הבאה.
המנוע החשמלי של פיג'ו 308 חזק יותר מבדגמים חשמליים אחרים של הקונצרן, כדוגמת פיג'ו 208 וסיטרואן C4 המבוססים על פלטפורמת CMP, והוא מציע 156 כ"ס והנעה קדמית. גם הסוללות מציגות טכנולוגיה עדכנית יותר עם צפיפות תאים גבוהה מבעבר וקיבולת גדולה במעט (54 קוט"ש) והם מאפשרים טווח נסיעה של כ-400 ק"מ. טעינה מהירה מתאפשרת בקצב מירבי של 100 קילוואט, כך שמילוי הסוללות מ-20% ל-80% צפוי להימשך 25 דקות.
לדברי היצרנית, צריכת החשמל (המשפיעה על טווח הנסיעה) הרשמית של ה-e308 עומדת על 12.7 קוט"ש ל-100 ק"מ והיא הטובה ביותר בקטגוריה. היא מושגת בין היתר הודות לשינויים בחזית, בתחתית המרכב וחישוקי "18 ייחודיים שנועדו לשפר את היעילות האווירודינמית, כמו גם צמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול.
סביבת הנהג זהה לגרסאות הרגילות עם לוח מחוונים דיגיטלי תלת-ממדי ומסך מגע גדול, שניהם בגודל "10, עם מתגים לשליטה בתפריטים השונים. גם מערכות הבטיחות יהיו זהות עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות