יצרנית היוקרה הגרמנית ממשיכה לחשמל את קו הדגמים. אחרי ה-Q5 פלאג-אין שנחת אצלנו לאחרונה הגיע תורו של הפנאי קופה הגדול Q8 לקבל הנעה היברידית נטענת. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי בישראל, נמסר כי שיווקם של אודי Q8 PHEV וה-Q7 פלאג-אין המחודש נמצאים בבדיקה מול היצרן.
לגרסת ה- Q8 60TFSIeהבכירה יש הספק של 462 כ"ס ונתון מומנט מירבי העומד על 71.3 קג"מ. הגרסה החזקה מקזזת 4 עשיריות בהאצה ל-100 קמ"ש ומסיימת אותה ב-5.4 שניות. לשתי הגרסאות תיבה אוטומטית פלנטרית בעלת 8 הילוכים ומערכת הנעה כפולה אשר במצב הרגיל מעבירה 60% מהכוח לסרן האחורי ובהתאם למצבי הנהיגה מסוגלת להעביר עד 85% מהכוח לפנים או עד 70% לאחור.
הסוללה היא בגודל 17.8 קווט"ש, גדולה יותר מזו של ה-Q5 (14.1) ואף גדולה ב-0.5 קווט"ש מזו של ה-Q7 TFSIe שהוצג ב-2019 לאחר העדכון (וכאמור, לא הגיע לישראל). נציין כי כעת גם ה-Q7 מתחדש בסוללה המשודרגת שקטנה וקלה ב-40 ק"ג מקודמתה.
הסוללה מספקת ל-Q8 טווח נסיעה חשמלי של 47 ק"מ (45 ק"מ בגרסה החזקה) על פי תקן WLTP. טעינה ביתית (7.4 קילוואט) תימשך שעתיים וחצי. לתוספת הסוללה מחיר בתא המטען שהצטמצם ב-100 ליטרים ל-505 ליטרים (1,625 ליטרים בקיפול מושבים), מאידך כושר הגרירה נותר על 3.5 טון (לנגרר עם בלמים).
לאודי Q8 פלאג אין מספר מצבי נסיעה למערכת החשמלית – מצב EV לנסיעה חשמלית לגמרי, המאפשר להגיע עד למהירות של 135 קמ"ש; מצב Hybrid לנסיעה משולבת ולו מספר אפשרויות נוספות, מצב אוטומטי או מצב שמירה וטעינה של הסוללה לטובת שימוש במועד מאוחר יותר; ואלו מצטרפים לבורר מצבי נהיגה הכולל עד 7 אפשרויות שונות (נוחות, חיסכון, אוטומטי, דינאמי, אישי ושני מצבי שטח).
בנוסף, למערכת הניווט אופציה (שכנראה לא תהיה זמינה בישראל) לתכנון מסלול הכולל נקודות טעינה והיא מסונכרנת עם בקרת הסוללה כך שצריכת החשמל תהייה אופטימלית לאורך המסלול הנבחר ואף תאפשר לשמור סוללה בהתאם לדיווחי התנועה לטובת ניצול אנרגיה מיטבי (כמו למשל העדפת נסיעה חשמלית על-פני בנזין בזמן עומס תנועה). אפליקציית myAudi תאפשר מעקב מרחוק אודות מצב הסוללה, תכנון זמני טעינה והפעלת בקרת האקלים.
פורסם לראשונה ב- 13.10.20
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות