העיצוב החיצוני של סמארט #1 שומר על הקווים הנקיים והכמעט עגלגלים של דגם הקונספט. המבנה עצמו תואם את שפת דגמי הפנאי עם קו כתפיים גבוה יחסית, חצאיות ובתי גלגלים בגימור שחור ומגיני צד על גבי הדלתות. בנוסף הדלתות ללא מסגרת חלון, ישנו גג "צף" עם סמל "סמארט" בקורה האחורית וכמיטב המסורת החשמלית ידיות הדלתות נסתרות. בחזית נפגוש יחידות תאורה המחוברות בפס תאורת לד ואילו מאחור ישנן גם כן צמד יחידות תאורה מחוברות, המזכירות את אלו הקיימות בדגמי מרצדס החשמליים כמו ה-EQA למשל.
מבפנים הקו הנקי והאלגנטי נמשך עם מיעוט פקדים פיזיים, אותם ניתן למצוא בהגה בלבד. תפעול שאר המערכות מתבצע ממסך המולטימדיה, שגם לו כמה כפתורי מגע. בין המושבים ישנה קונסלת "גשר" גבוהה ומול הנהג לוח מחוונים צנוע וצר. בחוץ ניתן לאפיין את הרכב בצביעה דו-גונית ומבפנים ישנם מספר גימורים שונים לתא הנוסעים, כגון גימורי נחושת בדשבורד, ריפודים בצבע שחור או לבן ועוד.
סמארט #1 הוא הרכב הגדול ביותר של סמארט עד כה והוא מבוסס על פלטפורמה מודולרית חשמלית וייעודית שפותחה על-ידי ג'ילי, פלטפורמת SEA (Sustainable Experience Architecture) ולה 5 תתי סוגים התואמים למספר סגמנטים. על אותה פלטפורמה במימדים אחרים מתבססים גם רכבים נוספים מבית ג'ילי, ובהם זיקר 001 ולוטוס אלטרה.
אורכו של סמארט #1 עומד על 427 ס"מ, רוחבו עומד על 182.2 ס"מ, גובהו עומד על 163.6 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 275 ס"מ. בהשוואה לרכב פנאי חשמלי אחר של ג'ילי, הגיאומטרי C המוכר בישראל, הסמארט קצר ב-16 ס"מ, צר ב-1.1 ס"מ, גבוה ב-5.4 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-5 ס"מ.
לצד זאת, ה-#1 שוקל 1,820 ק"ג, שהם 135 ק"ג יותר מגרסת ה-460 של הגיאומטרי C. נפח תא המטען עומד על 273-411 ליטרים (בהתאם למיקום הספסל האחורי הנע על מסילה) ועוד 15 ליטר בתא המטען הקדמי.
יחידת הנעה
לסמארט #1 מנוע חשמלי יחיד והנעה אחורית. ההספק עומד על 272 כ"ס (200 קילוואט) ו-34.9 קג"מ. המהירות המירבית מוגבלת ל-180 קמ"ש ובשלב זה טרם פורסם נתון ההאצה ל-100 קמ"ש.
סוללה בגודל 66 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 420-440 ק"מ (בתקן WLTP). טעינה מ-10% ל-80% בעמדת AC בהספק של 22 קילוואט אורכת כ-3 שעות ואילו בעמדת DC מהירה בהספק של 150 קילוואט תמתינו כ-30 דקות.
אבזור ובטיחות
סמארט #1 יציע תפעול קולי מבוסס אינטיליגנציה מלאכותית ועדכוני תוכנה Over the air, כמו גם אפליקציה ייעודית שתשמש כמפתח דיגיטלי ותאפשר תפעול מערכות שונות של הרכב. עוד נמצא בו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 9.2", תצוגה עילית בגודל 10", מסך מולטימדיה בגודל 12.8", משטח טעינה אלחוטי, חניה אוטומטית, תאורת אווירה וחישוקי 19". מערך הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.
פורסם לראשונה ב- 11.04.22
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות