בקצרה:
- ה-EV9 יגיע לטווח מירבי של 541 ק"מ
- הגרסה החזקה ביותר תאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות
- נהיגה אוטונומית תתאפשר ברמה 3, במדינות שיאשרו זאת
זמן קצר לאחר שנחשף בתמונות ראשונות, קיה מציגה פרטים נוספים על ה-EV9 - רכב הפנאי החשמלי שצפוי להגיע לישראל עוד בשנה הנוכחית. על פי הערכות, מחירו עשוי להגיע גם לחצי מיליון שקלים - תג מחיר מאוד לא אופייני למותג העממי.
בהשוואה לסורנטו, ה-EV9 יהיה ארוך ב-20 ס"מ (501 ס"מ), רחב ב-9 ס"מ (198 ס"מ), גבוה ב-5.5 ס"מ (175.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך בלא פחות מ-28.5 ס"מ (310 ס"מ).
הוא יוצע במספר גרסאות הנעה, הבסיסית עם מנוע אחורי בודד (218 כ"ס) וזינוק ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות וסוללות 76.1 קוט"ש. מעליה תהיה גרסה עם מנוע אחורי (204 כ"ס), זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות וסוללות גדולות יותר (99.8 קוט"ש) עם טווח נסיעה של 541 ק"מ.
גרסת כפולת הנעה משלבת שני מנועים חשמליים (385 כ"ס), זינוק ל-100 קמ"ש ב-6 שניות, את מערכת הסוללות הגדולה ובורר מצבי נהיגת שטח ובקרת ירידה במורד. קיה גם תציע בחנות אפליקציות דיגיטלית רכישת יישום המשדרג את מומנט הגרסה הבכירה (71.4 קג"מ, 10.2+) ומקצר את הזינוק ל-100 קמ"ש ל-5.3 שניות.
כמו בשאר הדגמים בקונצרן, אלה המבוססים על פלטפורמה הייעודית המשובחת של יונדאי-קיה, גם כאן הסוללות הן במתח גבוה (800V) ומאפשרים כך שימוש בעמדה אולטרה מהירה בקצב של 350 קילוואט והוספת כ-240 ק"מ ב-15 דקות, כ-100 ק"מ ב-6 דקות בלבד.
ה-EV9 יהיה דגם ראשון של קיה עם מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 3, המאפשרת לנהג בקטעים מוגדרים להוריד את העיניים מהכביש. עם זאת, הפעלת מערכת זו אינה מאושרת עדיין, למעט במקרה של מרצדס בגרמניה ומדינת נוואדה בארה"ב. כן מאושרת חנייה אוטונומית מתקדמת.
המראה שנחשף בעבר ורק כעת מקבל ביטוי מלא, זוויתי, מרשים ושרירי, עם יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור, ידיות פתיחת דלתות נשלפות וחישוקי ענק ("21) ייחודיים המיועדים להפחית מערבולות רוח ולאפשר מקדם גרר נמוך. כך לדוגמה, מקדם הגרר של ה-9 הוא 0.28, לא שובר שיאים אך נמוך משמעותית מקיה סורנטו הקטן ממנו.
בתא הנוסעים יש שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה, עם הסידור המוכר של לוח מחוונים ומסך מגע ("12.3). לצד גלגל ההגה ממוקם בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) בדמות ידית ובדומה ליונדאי, בשונה מהחוגה המקובלת בדגמי קיה. בשורה השניה ניתן לבחור בין ספסל לשלושה או צמד מושבי קפטן עם אפשרות סיבוב ב-90 מעלות לטובת התקנה של מושב תינוק, או ב-180 מעלות כנגד כיוון הנסיעה ומול נוסעי השורה השלישית.
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות