יחידת הנעה
קיה e נירו מגיע לישראל כאשר הוא מצוייד בגרסה החזקה בעלת הסוללה הגדולה. המנוע החשמלי מציע הספק של 204 כ"ס ונתון מומנט של 40.3 קג"מ, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות ואילו הסוללה בנפח 64 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה משולב של 455 ק"מ.
לשם השוואה מול פיג'ו 2008 החשמלי למשל, לנירו סוללה גדולה ב-14 קוט"ש, 68 כ"ס ו-13.8 קג"מ יותר והוא מהיר ב-2 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש.
זמני הטעינה עומדים על 9:35 שעות בטעינה ביתית ושעה רבע בטעינה בעמדת 50 קילוואט (20%-80%). הנירו החשמלי מאפשר גם טעינה בעמדת 100 קילוואט, כאשר אז הטעינה תתקצר לכדי 42 דקות.
רמת גימור
קיה e נירו מגיע אלינו ברמת גימור גבוהה אף יותר מזו של גרסת הפלאג-אין EX ומציע פריטים נוספים כגון כוונון חשמלי למושב הנהג, מראה פנימית נגד סנוור, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה קדמיים וחישוקי 17 אינץ' (במקום 16").
אלו מצטרפים לפריטים המוכרים – ריפוד בד משולב עור, מערכת מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות לטלפון הנייד, מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto-Hold ובקרת אקלים עם פתחי מיזוג לאחור, אך הנירו החשמלי נאלץ לוותר על בקרת האקלים המפוצלת מפאת אילוצים טכניים.
גם תחום הבטיחות שודרג וכולל כעת גם התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור, התרעה על תחילת תנועה של רכב מלפנים והתרעת שכחת ילדים במושב האחורים (ללא חיישן). אלו מצטרפים לבלימת החירום האוטונומית המזהה גם הולכי רגל, מערכת תיקון ושמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.
פורסם לראשונה ב- 02.08.21
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות