כשלוש שנים לאחר שפורד צרפה גרסת פלאג-אין הייבריד למסחרית הבינונית פורד טרנזיט קסטום, חשפה היצרנית גרסה חשמלית מלאה עם עיצוב מתקדם יותר וטווח מרשים שתצטרף ל-E טרנזיט הגדול שייצורו החל לפני חודשיים. חשיפת ה-E טרנזיט קסטום מגיעה חודשיים בלבד לאחר הצהרת של פורד בדבר השקת 7 דגמים חשמליים באירופה בתוך שנתיים בלבד. מדלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, נמסר כי בשלב זה אין צפי לשיווק של הדגם בישראל.
בשלב זה פורד מפרסמת רק תמונות רשמיות של הדגם ומצהירה על טווח נסיעה של 380 ק"מ. זהו טווח גבוה ב-61 ק"מ מזה של סיטרואן ג'מפי החשמלית, בגרסה עם הסוללה הגדולה בנפח 75 קוט"ש, ששיווקה החל לאחרונה בישראל.
לאח הגדול E-טרנזיט סוללת 68 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 317 ק"מ ומנוע חשמלי המספק 135 קילוואט (כ-184 כ"ס) או 198 קילוואט (כ-269 כ"ס) ומומנט של 43.8 קג"מ. האם יחידת ההנעה והסוללה הזו תגיע גם אל הטרנזיט קסטום? עוד מוקדם לדעת.
לצד זאת, מבטיחה פורד כי כושר הגרירה ישאר דומה לגרסאות בעלות מנועי הבעירה הפנימית וה-E טרנזיט קסטום יוכל לספק חשמל מהרכב אל מקורות חיצוניים (טכנולוגיית V2L - Vehicle to Load), לטובת הפעלת תאורה או כלי עבודה, בדומה לפורד F-150 "לייטנינג" החשמלי. היצרנית מציינת כי פרטים מלאים יחשפו בספטמבר הקרוב, אך ה-E-טרנזיט קסטום יכנס לייצור רק בחציון השני של 2023 במפעל קודג'ילי בטורקיה, שם מייוצר גם הטרנזיט הגדול.
פורסם לראשונה ב- 10.05.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות