בקצרה:
BYD סיגל תהיה אחות קטנה (מאוד) לאטו 3
מחיר היעד - רבע ממחירה של טסלה מודל 3
תוצע עם סוללה חדשנית מבוססת נתרן
BYD יורדת נמוך: בתערוכת שנגחאי הקרובה, שתיפתח בעוד פחות משבועיים, צפויה יצרנית הענק הסינית לחשוף מכונית מיני בשם BYD סיגל (Seagull, שחף) - שצפויה להיות קטנה למדי וגם זולה משמעותית ממתחרותיה המעטות, עם מחיר יעד שעומד על רבע ממחירה של טסלה מודל 3. אותה אחת שנמכרת בישראל ב-205 אלף שקלים, להזכירכם, והחשבון פשוט.
בשלב זה אין עדיין פרטים רשמיים שכן יצרניות סיניות (עדיין) לא נוקטות בפורמט הקדימונים של הקולגות במערב, אך הרשת כבר עמוסה במידע שמגיע מהתקשורת הסינית המקורבת. והוא מעניין.
עם בסיס גלגלים של 250 ס"מ, אורך של 370 ס"מ, רוחב של 171.5 ס"מ וגובה של 154 ס"מ היא דומה ליונדאי I10. על פי הדיווחים, החשמלית הקטנה נשענת על הבסיס המכני (פלטפורמת e-Platforn 3.0) המשרת גם את דגם הפנאי הקומפקטי אטו 3, הנמכר אצלנו בהצלחה רבה. מבחינת מערכות הנעה אין אחידות בדיווחים. כן מעריכים שתהיה מערכת הנעה בסיסית עם סוללת 25-30 קוט"ש, מנוע חשמלי בהספק 75 כ"ס וטווח נסיעה של 250-305 ק"מ. לצדה תהיה גרסה עם סוללת 38 קוט"ש, מנוע חשמלי בהספק 102 כ"ס וטווח נסיעה של 405 ק"מ.
הסוללה הקטנה יותר היא מסוג שנחשב חדשני בכלי רכב - סודיום-יון, בה תרכובת סודיום (נתרן) מחליפה את תרכובת הליתיום ומאפשרת ייצור בעלות זולה יחסית. הסוללה הבכירה יותר היא מסוג LFP המתקדמת יותר. למיני החדשה חמש דלתות, אך ארבעה מקומות ישיבה בלבד.
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות