בקצרה:
- MG4 היא משפחתית האצ'בק, עם מחירים של 145-156 אלף שקל
- ה-MG5 תהיה חשמלית סטיישן ראשונה בישראל. המחיר - 164 אלף שקל
- בשני המקרים המחירים מתייחסים לרכב בצבע לבן בלבד
אחרי שנה שבה התמקדה בדגם בודד, ה-EHS ההיברידי נטען, חוזרת MG לזירת החשמליות עם צמד דגמים משפחתיים חדשים. בהמשך השנה יצטרף אליהם גם רכב פנאי חשמלי בשם מארוול R, בעוד ה-ZS EV שנחת כאן לא מזמן לאחר שעבר מתיחת פנים, יצא מן ההיצע.
MG4, בה נהגנו באופן בלעדי, מתמודדת באירופה מול פולקסווגן ID3, מי שנחשבת לחלוצת קטגוריית המשפחתיות חשמליות ואחד הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר שם. אצלנו היא תתחרה בעיקר באורה פאנקי קאט, אך גם בדגמי פנאי כמו ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו 3.
ה-MG4 מבוססת על פלטפורמה ייעודית (MSP) ותוצע בשתי גרסאות הנעה (אחורית). לגרסת הבסיס (ב-145 אלף שקל) 170 כ"ס המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות וסוללות 51 קוט"ש עם טווח נסיעה של 350 ק"מ. לגרסה הבכירה (ב-154-156 אלף שקל) הספק של 204 כ"ס, אך עם תאוצה של 7.9 שניות ל-100 קמ"ש, בשל המשקל הכבד יותר של הסוללה. מדובר בסוללת 64 קוט"ש המעניקה טווח של 450 ק"מ. טעינה מהירה תאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-40 דקות לגרסת הבסיס (117 קילוואט) ו-35 דקות לגרסה הבכירה (135 קילוואט).
בהשוואה לפולקסווגן גולף, ל-MG4 אורך זהה (428.5 ס"מ) אך בסיס גלגלים גדול ב-8.5 ס"מ (270.5 ס"מ) שאמור להקנות בכך מרחב מחיה נדיב ליושבים מאחור. תא המטען דומה למשפחתיות בנזין קומפקטיות (363 ליטר), אבל בשונה מחשמליות מודרניות אין תא מטען מלפנים. רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("7), מסך מגע ("10.25), אבל לגרסת הבסיס חישוקי פלדה והגה פלסטי. הגרסה הבכירה מוסיפה גם מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, ריפודי עור עם חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג.
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, ובקרת שיוט אדפטיבית, בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, סיוע בהיגוי לתמרוני חירום והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
ה-MG5 (ב-164 אלף שקל) תהיה מכונית סטיישן ראשונה עם הנעה חשמלית נקייה מזיהום, אבל במקרה שלה מדובר בדגם וותיק על בסיס Roewe Ei5 המשווק בסין, ולאחר שעבר מתיחת פנים במטרה לאפשר לו שיווק באירופה. בהשוואה ל-ZS EV, עימה היא חולקת פלטפורמה, היא ארוכה ב-28 ס"מ (460 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-8 ס"מ (266 ס"מ) ותא מטען גדול ב-31 ליטר (479 ליטר).
מנוע חשמלי (156 כ"ס) מחובר ישירות לגלגלים הקדמיים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות, 0.9 שניות פחות מה-ZS EV העדכני. סוללה בקיבולת 61.1 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 380 ק"מ עם טעינה מהירה (90 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-35 דקות.
רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ("10.25), מצלמות חניה היקפיות, ריפוד דמוי עור עם חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
בכל המקרים המחירים מתייחסים לרכבים בצבע לבן בלבד. תוספת לכל צבע אחר תעלה עוד 1,200 שקל, למעט צבע כתום בגרסה הבכירה של ה-MG4 שיעלה 1,900 שקל. מתאם V2L המאפשר אספקת חשמל למכשירים חיצוניים מוצע בתשלום נוסף של 900 שקל.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות