דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אח תאום לסילברדו החשמלי: GMC סיירה EV נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

ג'נרל מוטורס חשפה טנדר חשמלי שלישי והפעם זהו ה-GMC סיירה EV שמגיע אחרי ההאמר EV. בדומה לקשר המשפחתי המוכר בין אלו עם מנועי הבנזין והדיזל, גם במקרה זה הסיירה EV הוא אח תאום לשברולט סילברדו EV שהוצג בתחילת השנה. השיווק בארה"ב מתוכנן רק לשנת 2024, כאשר בשלב הראשון תוצע גרסה יקרה מאוד, במחיר של 107 אלף דולר, עד שנת 2025.

GMC סיירה EV

הסיירה EV מבוססת פלטפורמת "אולטיום" של GM הייעודית לרכבים חשמליים, זאת לעומת המתחרה הישיר פורד F-150 Lightning המבוסס על שלדת סולם שהוסבה להנעה חשמלית.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

יחידת ההנעה משלבת בין שני מנועים ובהספק כולל של 754 כ"ס, הזינוק ל-100 קמ"ש אורך כ-4.5 שניות וכושר הגרירה עומד על 4.3 טון (דומה לפורד), אך כושר ההעמסה נמוך יחסית ועומד על 590 ק"ג בלבד, כ-300 ק"ג פחות מהמתחרה הישיר.

GMC סיירה EV

בשלב זה GMC לא מפרסמת את קיבולת המצברים, אבל מבטיחה טווח של 640 ק"מ בין טעינות, עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה (350 קילוואט) שתאפשר הוספת 160 ק"מ בתוך 10 דקות. למערכת הבלימה הרגנרטיבית יש אפשרות לנהיגת "בדוושה אחת" - המנעות כמעט מלאה משימוש בדוושת הבלם והאטה עד כדי עצירה.

GMC סיירה EV

בין הרכיבים הייחודיים לטנדרים של GM נזכיר מיתלי אוויר עם אפשרות הגבהה או הנמכה ב-5 ס"מ, היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים לשיפור כושר התמרון ומצב "סרטן" המאפשר המאפשר הטיה במקביל לקדמיים לנסיעה בשטח מורכב. כמו במתחרה הישיר, גם כאן המכסה הקדמי משמש כתא מטען בעוד שבארגז מוצבים שלושה שקעי חשמל להפעלת מערכות חיצוניות.

GMC סיירה EV

בסביבת הנהג יש לוח מחוונים דיגיטלי ("11) תצוגת נתונים עלית גדולה ("14) ומסך מגע ענק ("16.8) עם מערכת מצלמות היקפיות המאפשרות מבט על הרכב ב-14 זוויות שונות. יש גם את כל מערכות הבטיחות המוכרות של GM, כולל "סופר-קרוז" המאפשרת נהיגה אוטונומית חלקית בכ-640 אלף ק"מ של כבישים מהירים בארה"ב.

פורסם לראשונה ב- 23.10.22

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה