בקצרה:
- פורשה מבצעת ניסויים אחרונים במקאן החשמלי
- יתבסס על פלטפורמה יעודית חדשה
- עד 2030 מבטיחה פורשה למכור 80% חשמליותכזכור, פורשה הבטיחה כי בתוך שנתיים מחצית מדגמיה יציעו הנעה היברידית-נטענת או חשמלית מלאה, ועד לסוף העשור 4 מכל 5 רכבים שתמכור יציע הנעה חשמלית מלאה. אלא שכיום ההיצע החשמלי של
פורשה כולל את הטייקן בלבד, ולשם השגת היעדים השאפתניים נדרשת היצרנית הגרמנית להרחיב את ההיצע - והדגם החשמלי השני יהיה הדור החדש של המקאן.
פורשה מקאן יהיה דגם ראשון שמבוסס על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית המכונה PPE (ר"ת Premium Platform Electric) שפורשה מפתחת בשיתוף אודי ותשמש בסיס גם לדור הבא של ה-A6. הפלטפורמה תאפשר שילוב מנוע חשמלי בודד מאחור בגרסאות הבסיס או מנוע נוסף מלפני והנעה כפולה עם יותר מ-600 כ"ס בגרסאות הבכירות. מצברים בקיבולת כ-100 קוט"ש ובמתח גבוה (800V) אמורים לאפשר טווח נסיעה של כ-600 ק"מ ואפשרות לטעינה אולטרה מהירה (350DC) ומילוי מ-5% ל-80% בתוך 25 דקות.
לדברי פורשה חלוקת המשקל במקאן תהיה בנטייה קלה לאחור (52:48), עם מערך מיתלי אוויר בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור. מערכת ההנעה הכפולה מנוהלת מחשב עם חלוקת כוח משתנה לפנים-אחור בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, כשהמנוע האחורי משלב בתוכו דיפרנציאל מוגבל החלקה. כאופציה יש היגוי אחורי אקטיבי (5 מעלות) המסייע לצמצום רדיוס הסיבוב במהירויות נמוכות על ידי הפניה בזווית הפוכה לגלגלים הקדמיים עד 80 קמ"ש ולשיפור היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות יותר על ידי הפניה במקביל לגלגלים הקדמיים.
התמונות שחושפת היצרנית הם של אבות טיפוס מניסויי נהיגה עם מדבקות הסוואה מסיבית, אבל למרות זאת ניתן להבחין ביחידות תאורה חדות מלפנים בדומה לטייקן כמו גם בצללית מרכב בעיצוב כמו קופה. לדברי היצרנית היא תציע חישוקים בגודל של עד "22.
פורסם לראשונה ב- 16.01.23
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות