רכב הפנאי החדש של ג'יפ חולק פלטפורמה עם פיג'ו 2008 ואופל מוקה, אך יציע בעתיד הנעה כפולה. השיווק בישראל עוד רחוק
מאת: ניר בן זקןבמסגרת תערוכת פריז חשפה ג'יפ את האוונג'ר (Avenger), דגם חשמלי ראשון של יצרנית השטח האמריקאית, וגם דגם ראשון שלה המתבסס על פלטפורמה של ...
פורסם 18.10.22
מאת ניר בן זקן
במסגרת תערוכת פריז חשפה ג'יפ את האוונג'ר (Avenger), דגם חשמלי ראשון של יצרנית השטח האמריקאית, וגם דגם ראשון שלה המתבסס על פלטפורמה של פיג'ו-סיטרואן. השיווק הסדיר צפוי להיפתח בישראל רק בעוד כשנתיים, אך לא מן הנמנע שיבואנים מקבילים יקדימו גם הפעם את היבואנית הרשמית וישווקו את הרכב בישראל מוקדם יותר.
האוונג'ר יתבסס על פלטפורמת CMP, עליה מתבססים גם פיג'ו 2008, אופל מוקה, סיטרואן C4 ואחרות. בהשוואה לפיג'ו 2008, ג'יפ אוונג'ר יהיה קצר ב-22 ס"מ (408 ס"מ) עם תא מטען קטן ב-25 ליטר (380 ליטר), אבל ג'יפ מתגאה בכך שסביבת הנהג מציעה תאי אחסון רבים בנפח כולל של 34 ליטר, לדבריה יותר מפי שניים מהמקובל בקטגוריה.
העיצוב החיצוני, שכבר נחשף לפני כחודש, מציג מראה רבוע וקשוח לרבות סבכת שבע פסים (מדומה במקרה הזה) מלפנים וידיות פתיחת דלתות חבויות. לדברי ג'יפ, מרווח הגחון (20 ס"מ) וזוויות הגישה-נטישה (32-20 מעלות בהתאמה) הם הטובים ביותר בקטגוריה.
הכוח יורד בשלב זה אל הגלגלים הקדמיים בלבד באמצעות מנוע חשמלי בהספק של 156 כ"ס. הנעה כפולה? ג'יפ מבטיחה כי כזו תגיע בעתיד, כנראה עם מנוע חשמלי נוסף מאחור. סוללות 54 קוט"ש יעניקו לאוונג'ר טווח נסיעה של 400 ק"מ, בעוד קצב הטעינה המהירה יעמוד על 100 קילוואט ויאפשר מילוי מ-20% ל-80% בתוך 24 דקות.
מסך המגע ("10.25) מוכר מפיאט 500e החשמלית ןמאפשר מיעוט מתגים, ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל דומה בגרסאות הבכירות, או קטן יותר ("7) בגרסאות הבסיס. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות