מידות ועיצוב
העיצוב החיצוני נהנה מלא מעט מאפיינים ג'יפוניים כגון מרכב מוגבה, קשתות בתי גלגלים וחצאיות בפלסטיק שחור, מגני צד שחורים ומסילות גג. כמיטב האופנה, תאורת היום ממוקמת בחלקה העליון של החזית בעוד יחידות התאורה הראשיות ממוקמות בקומה התחתונה ומשלבות כונסי אוויר (מדומים) בצורת ראש חץ. מאחור יחידות התאורה בצורת Y בדומה למה שפגשנו בסנדרו החדשה שנחשפה לאחרונה, וכן פגוש מוגבה עם מגלש אחורי מדומה.
מבפנים העיצוב הוא דאצ'יה קלאסי, פשוט ותכליתי. עיצוב הפנים שואל כמה מאפיינים מהדאסטר כמו ההגה ופתחי המיזוג העגולים. בתא הנוסעים ישנם תאים רבים בנפח כולל של 21.1 ליטרים.
הפרופורציות החיצוניות מזכירות את אלו של סוזוקי איגניס למשל. אורכה של דאצ'יה ספרינג עומד על 373.4 ס"מ, רוחבה עומד על 162.2 ס"מ, גובהה עומד על 151.6 ס"מ בלבד ובסיס הגלגלים עומד על 242.3 ס"מ.
נפח תא המטען עומד על 300 ליטרים ועד כ-600 ליטרים בקיפול המושבים. מרווח הגחון עומד על 15 ס"מ צנועים (לעומת 17.4 ס"מ בסנדרו סטפווי החדשה).
לגרסה המסחרית שנעדרת ספסל אחורי יש משטח העמסה באורך 103.3 ס"מ, נפח העמסה של 800 ליטרים וכושר העמסה של 325 ק"ג.
יחידת הנעה
לדאצ'יה ספרינג מנוע חשמלי בהספק של 33 קילוואט השווים לכ-44.8 כ"ס בלבד, ונתון מומנט מירבי העומד על 12.7 קג"מ. למנוע משודכת תמסורת ישירה עם בורר מצבים עגול בעל 3 אופציות - Drive, Neutral, Reverse ולבורר מצבי הנהיגה מצב אחד בלבד בשם Eco המגביל את הספק המנוע ל-23 קילוואט (כ-31.2 כ"ס) ומוסיף עוד כ-10% לטווח הנסיעה.
המהירות המקסימלית עומדת על 125 קמ"ש והסוללה בגודל 26.8 קווט"ש מאפשרת טווח נסיעה משולב של 225 ק"מ (בתקן WLTP) ועד 295 ק"מ בנסיעה עירונית בלבד.
טעינה ביתית בקצב של 2.3 קילוואט אורכת כ-14 שעות, ומתקצרת ל-8.5 שעות בעמדה ביתית של 3.7 קילוואט, או 5 שעות בעמדה ביתית של 7.4 קילוואט. טעינת DC מהירה אפשרית בקצב מירבי של 30 קילוואט ומאפשרת מילוי של 80% מקיבולת הסוללה בתוך פחות משעה.
אבזור ובטיחות
האבזור הסטנדרטי לא עשיר בלשון המעטה ורובו מוגדר אופציונלי - כולל מערכת המולטימדיה בגודל 7 אינץ' (כוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי), חיישני ומצלמת רוורס, הגלגל החלופי וגם חיישני תאורה וחישוקי 14 אינץ'.
הספרינג תציע סנכרון לאפליקציית My Dacia המאפשרת מעקב אחר מצב הסוללה, תזמון טעינה, הפעלה וכיבוי הטעינה, איתור מיקום הרכב והפעלת מערכת המיזוג טרם הכניסה לרכב.
תחום הבטיחות צנוע גם כן וכולל 6 כריות אוויר ובלימת חירום אוטונומית (הפעילה ב-7-140 קמ"ש).
וגם: רנו מגאן eVision קונספט
במקביל לחשיפת הדאצ'יה החשמלית, הציגה רנו רכב קונספט להמחשת העיצוב והיכולות של המגאן הבאה והחשמלית. מגאן e-Vision מבוססת על הפלטפורמה החשמלית והמודולרית החדשה CMF-EV של קבוצת רנו. למגאן החשמלית מנוע בהספק 160 קילוואט (כ-217 כ"ס) ומערך סוללות דק במיוחד בגודל 60 קווט"ש המאפשר טעינה מהירה בקצב של עד 130 קילוואט. היצרנית הודיעה כי רכב התצוגה יגיע לייצור במהלך 2021.
פורסם לראשונה ב- 18.10.20
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות