בקצרה:
- וולוו EX30 יהיה האח החשמלי והקטן של XC40
- ההספק ינוע בין 272 ל-428 כ"ס, טווח הנסיעה יגיע עד ל-480 ק"מ
- השיווק בישראל יפתח עוד השנה
וולוו חשפה היום (ד') את ה-EX30, רכב פנאי חשמלי חדש עם תג מחיר מפתיע של 36 אלף יורו - זול יותר ממחיריהם באירופה של דגמים חשמליים עממיים כמו פיג'ו 2008, יונדאי קונה או ג'יפ אוונג'ר. פנקס ההזמנות של היבואנית המקומית צפוי להיפתח עוד השנה, כאשר רכבים ראשונים יגיעו ארצה בתחילת 2024. אם תצליח היבואנית לשמור על פער מחירים דומה לעומת המתחרות ולהציג מחיר כניסה של כ-160 אלף שקלים, יתכן וה-EX30 יהיה דגם שובר שוק במונחים ישראליים.
אך לפני ניחושי המחירים, קצת על הרכב עצמו. מדובר בדגם חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמה חשמלית-יעודית, ככל הנראה פלטפורמת SEA של בעלת הבית ג'ילי - אותה אחת המשרתת גם את זיקר 001, סמארט 3 ופולסטאר 4. המימדים קטנים למדי, ועם אורך של 423 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ וגובה של 155 ס"מ, הוא קצר מה-XC40 המוכר ב-21 ס"מ, צר ממנו ב-3 ס"מ ונמוך יותר ב-10 ס"מ. בסיס הגלגלים של ה-EX30 מתפרס לאורך של 265 ס"מ, קצר ב-5 ס"מ מזה של האח הותיק. נפח תא המטען עומד על 318 ליטרים ללא גלגל חלופי, כאשר מלפנים ישנו תא אחסון נוסף בנפח צנוע של 7 ליטרים.
העיצוב ממשיך את הקו הנוכחי והנקי יחסית של דגמי וולוו, עם פנסי "הפטיש של ת'ור" מלפנים, חזית אטומה, צביעה דו-גונית ואיפור פנאי מתבקש בדמותן של חצאיות ופגושים שחורים מסביב למרכב. בוולוו מתגאים בשימוש נרחב בחומרים ממוחזרים, המהווים 25% מכמות האלומיניום ברכב ו-17% מכמות הפלדה והפלסטיק. החל מהשנה הבא תוצע גם גרסת "קרוס קאנטרי" עם מרווח גחון מוגדל, חישוקי "18 או "19 ועיטורי "שטח" נוספים.
וולוו תשווק את ה-EX30 עם שלוש יחידות הנעה לבחירה ושני גדלי סוללה. גרסת הבסיס תצויד במנוע בודד מאחור בהספק של 272 כ"ס, תאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות ותצויד בסוללת 51 קוט"ש שתעניק לה טווח נסיעה משוער של 344 ק"מ. בגרסת הביניים יוצע מנוע זהה אך עם סוללת 69 קוט"ש בטכנולוגיה שונה (ניקל-מנגן-קובלט במקום LFP), מה שמקצר את התאוצה ל-5.3 שניות ומגדיל את טווח הנסיעה ל-480 ק"מ.
הגרסה הבכירה קוטפת את תואר "הוולוו המהירה בהיסטוריה", שכן צמד מנועים בהספק של 428 כ"ס מאפשרים לה להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 3.6 שניות בלבד. גם כאן תוצע הסוללה הגדולה, אך עם טווח מעט יותר קצר של 460 ק"מ. קצב הטעינה המהירה יעמוד על 134 קילוואט עם הסוללה הקטנה או 153 קילוואט עם הסוללה הגדולה, ובכל המקרים יתאפשר מילוי של הסוללות מ-10% ל-80% בתוך פרק זמן של 26-28 דקות. לכל הגרסאות כושר גרירה מרשים שנע בין 1 ל-1.6 טון.
במרכז תא הנוסעים יהיה מסך מגע בודד במבנה אנכי ובגודל של 12.3 אינץ', ללא מסך נפרד ללוח המחוונים. מערכת הפעלה מובנית של גוגל (למעט בדגמים שישווקו בסין) תאפשר שימוש במערכות הניווט ובאפליקציות המוכרות של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, בעוד קישוריות אפל קארפליי תתאפשר אף היא באופן אלחוטי. בנוסף, אפליקציה יעודית תאפשר שליטה מרחוק במצב הטעינה, בנעילת הרכב או באיתור שלו בחניונים, וכן תתאפשר קבלת עדכוני OTA.
היצע מערכות הבטיחות יכלול בנוסף למערכות המוכרות גם מערכת למניעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף, רוכב דו-גלגלי או אפילו אדם רץ, מערכת לעקיפה עצמאית בהפעלת איתות ודור חדש למערכת החניה האוטומטית, המסוגלת כעת להחנות את הרכב במאונך למדרכה, במקביל אליה וגם בחניונים בצורת "עצמות דג" - שם יצירתי שהעניקה וולוו למבנה החניה האלכסוני המקובל במקומות רבים.
למאמר זה התפרסמו 12 תגובות