בקצרה:
- זיקר X יהיה דגם שלישי למותג היוקרה הסיני
- הפלטפורמה משותפת לוולוו ולסמארט
- החשיפה המלאה - בתערוכת שנגחאי בעוד כחודשיים
לדגם החדש של זיקר, מותג היוקרה של קונצרן ג'ילי הסיני, יקראו בשם זיקר X - זאת בניגוד להערכות המוקדמות לפיהן יקרא הדגם בשם 003, ויצטרף בכך לזיקר 001 הסדאנית ולמיניוואן זיקר 009. פרטים מלאים ותמונות פנים עדיין לא נחשפו, אך מהמידע החלקי שפורסם ניתן ללמוד לא מעט על הדגם החדש.
זיקר X יתבסס על פלטפורמת SEA של הקונצרן, אותה אחת שמשמשת את סמארט 1# ותשמש בעתיד הקרוב גם את וולוו EX90. בסיס הגלגלים של הזיקר והסמארט זהה (275 ס"מ), אך ה-X של זיקר יהיה ארוך יותר ב-18 ס"מ (445 ס"מ), רחב יותר בכס"מ וחצי (183.6 ס"מ) ונמוך יותר ב-6.4 ס"מ (152.7 ס"מ) - מימדים שמציבים אותו כמתחרה של דגמים כמו אודי Q4 ומרצדס EQA.
כדי לפצות על הסנטימטרים החסרים לגובה ולהעניק ל-X מראה של רכב פנאי, הגביהה היצרנית הסינית את קו המותניים של הדגם והוסיפה גם קשתות בתי גלגלים וחצאיות צד בצביעה שחורה, כמו גם פגושים מושחרים. על המראה המודרני אחראיות יחידות תאורה בעיצוב מינימליסטי ודלתות ללא ידיות פתיחה, כאשר במקומן יוטמעו ככל הנראה כפתורי מגע קטנים על גבי קורה B.
בזיקר מבטיחים תאוצה ל-100 קמ"ש ב"פחות מ-4 שניות" - כך שסביר להניח שה-X יצויד, לפחות בגרסתו הבכירה, ביחידת ההנעה של הסמארט #1 בגרסת הבראבוס. זו כוללת צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 428 כ"ס, ומשגרת את הסמארט ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות. גרסאות צנועות יותר עשויות להסתפק במנוע אחורי בודד בהספק של 272 כ"ס.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות