אחרי שרכב הפנאי החשמלי
טויוטה bZ4X חזר לייצור, לאחר המתנה ארוכה בשל הריקול המתוקשר, מציגה טויוטה דגם חשמלי שני בשיתוף עם שתי יצרניות ענק מסין. טויוטה bZ3, כפי שנקרא הדגם החדש, מיועד בשלב זה לשוק הסיני בלבד - אך לא מן הנמנע שיגיע בהמשך גם לשווקי המערב, בשינויים כאלה ואחרים.
באופן מעט מפתיע, הפיתוח והייצור יהיה בשיתוף שתי יצרניות ענק סיניות, BYD שתספק את הסוללה בעוד FAW תהיה אחראית על הייצור והשיווק.
ה-bZ3 מתבסס על פלטפורמת e-TNGA הייעודית ל
רכב חשמלי. הממדים כמעט זהים לאלו של טסלה מודל 3, ממנה הוא ארוך ב-3 ס"מ (472.5 ס"מ), גבוה ב-3 ס"מ (147.5 ס"מ), צר ב-1.5 ס"מ (183.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים גדול בחצי ס"מ (288 ס"מ). מקדם הגרר נמוך במעט מטסלה (0.22 לעומת 0.23).
את הסוללה כאמור מספקת BYD ולדברי
טויוטה היא אמורה לספק 90% קיבולת גם לאחר 10 שנות שימוש. טויוטה לא מפרסמת נתונים על הספק מערכת ההנעה או על הביצועים אבל מבטיחה טווח של כ-600 ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC), כ-450 ק"מ על פי התקן המקובל אצלנו (WLTP).
סביבת הנהג דומה ל-bZ4X עם לוח מחוונים דיגיטלי המוצב מעל גלגל ההגה, אבל מסך המגע גדול משמעותית, ומאפשר את צמצום כמות המתגים. הפלטפורמה הייעודית מאפשרת רצפה שטוחה מאחור ולכן מרחב המחיה מאחור צפוי להיות נדיב, אבל חלון השמש קטן משמעותית מהמקובל בחשמליות מודרניות.
פורסם לראשונה ב- 25.10.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות