מאת: רן סגל
בחודש שעבר חשפה יונדאי את האיוניק 6, מכונית חשמלית שנייה לתת המותג "איוניק" החשמלי של היצרנית הקוריאנית. פרט לעיצוב ונתון מקדם הגרר (0.21 Cd) מיעטה יונדאי בפרטים, אך הפעם נחשפו פרטים טכניים רבים יותר. הייצור יחל ברבעון השלישי של השנה ומכלמוביל, היבואנית המקומית, נמסר כי האיוניק 6 תגיע ארצה במהלך הרבעון השני של שנת 2023.
מידות
כמו רכב הפנאי איוניק 5, גם האיוניק 6 מבוססת על פלטפורמת E-GMP המודולרית והחשמלית. לעומת טסלה מודל 3, האיוניק 6 גדולה בכל פרמטר. אורכה עומד על 485.5 ס"מ (ארוכה ב-16.1 ס"מ), רוחבה עומד על 188 ס"מ (רחבה ב-3.1 ס"מ), גובהה עומד על 149.5 ס"מ (גבוהה ב-5.2 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 295 ס"מ (ארוך ב-7.5 ס"מ). גודל החישוקים יחל ב-18" ויגיע עד 20".
יחידת הנעה
האיוניק 6 תציע הנעה אחורית או כפולה, כאשר לגרסה הבכירה ביותר הספק משולב של 325 כ"ס ו-61.7 קג"מ, כשההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.1 שניות.
כמו כן יוצעו שני נפחי סוללה. האחת בנפח של 53 קוט"ש עם צריכת חשמל נמוכה של 140 וואט שעה לק"מ והשנייה בנפח 77.4 קוט"ש ובהתאם טווח הנסיעה יגיע עד 610 ק"מ. הטעינה מסוגלת לתמוך ב-400 או 800 וולט, כאשר בעמדת 350 קילוואט (נדירות גם באירופה) היא תוכל להיטען מ-10% ל-80% בתוך 18 דקות בלבד.
ביונדאי מציינים כי יאפשרו לנהג לאפיין פרמטרים שונים של הרכב כגון ההספק המירבי, משקל ההגה ורגישות דוושת ההאצה. בנוסף, כמו האיוניק 5, גם ל-6 טכנולוגיית V2L (Vehicle to Load) המאפשרת אספקת חשמל לגורם חיצוני.
אביזרים
לאיוניק 6 מסך מולטימדיה ולוח מחוונים בגודל 12" האחד, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אפשרות לחיבור שני ממשקי בלוטות' במקביל, מושבי "מנוחה" עם אופציה למצב שכיבה כמעט מלא והדום נשלף (בדומה לגרסה הבכירה של האיוניק 5), חיישני חנייה היקפיים, מצלמות היקפיות, אפשרות שליטה מרחוק על הרכב לטובת כניסה ויציאה מחניה, תאורת אווירה עם תצוגה כפולה עם 64 צבעים לבחירה, 5 שקעי USB (כאשר אחד מהם רגיל והשאר Type C) ומערכת שמע מבית Bose עם 8 רמקולים וסאבוופר. כמו כן לאיוניק 6 יכולת קבלת עדכונים Over the air לכלל המערכות ברכב.
בבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות ועוד. ישנה בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, זיהוי תנועה חוצה בצומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, התרעת רכב בשטח מת עם התערבות אקטיבית למניעת תאונה והצגת השטח המת בלוח המחוונים, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת מעבר נתיב לעקיפה והתאמת מהירות בהתאם לזיהוי התמרורים, התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים עם בלימה אוטונומית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת עייפות המנטרת גם את אופי הנהיגה והתרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף.
פורסם לראשונה ב- 14.07.22
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות