מותג רכב חדש נולד, הפעם לא בסין אלא ביפן - והוא עורך הופעת בכורה בתערוכת CES שמתקיימת בימים אלו בארה"ב. שמו של המותג הוא אפילה (Afeela) והוא נולד באמצעות שיתוף פעולה בין יצרנית הרכב הונדה לענקית האלקטרוניקה סוני, שיתוף פעולה עליו דיווחנו כבר בתחילת השנה שעברה. רכבים ראשונים צפויים להגיע לכביש בתוך כשנתיים.
המכונית שהוצגה בתערוכה דומה לוויז'ן-S שהציגה סוני בדיוק לפני שלוש שנים באותה תערוכה שנתית, אך שם טענה כי אין לה כוונה להגיע עם הרכב לייצור סדרתי. אלא שכחצי שנה לאחר מכן החלו ניסויי נהיגה ולפני כשנה - שוב ב-CES - הוצג אב-טיפוס נוסף בשם ויז'ן S-02, מעין גרסת פנאי לדגם הראשון. כעת זה כבר רשמי והרכב יגיע לפס הייצור.
בהשוואה לטסלה מודל S שהעניקה לה ללא ספק השראה, אב הטיפוס קצר ב-12.5 ס"מ (489.5 ס"מ) אבל עם בסיס גלגלים ארוך ב-4 ס"מ. היצרנית לא חושפת פרטים אודות מערכת ההנעה, אך יש לשער שזו תהיה כפולה עם שני מנועים חשמליים או אף יותר.
נזכיר כי הויז'ן S הראשונה התבססה על פלטפורמה ייעודית שפיתחה מגנה שטייר, עם שותפות של כמה מיצרניות הרכיבים המוכרות ביותר בתעשיית הרכב לרבות בוש, קונטיננטל, ZF וברמבו. מערכת ההנעה במכונית ההיא שילבה שני מנועים חשמליים, אחורי וקדמי, כל אחד עם 272 כ"ס.
בדומה לעיצוב החיצוני, גם סביבת הנהג נותרה דומה לוויז'ן S לרבות שלושה מסכים לרוחב הקונסולה הקדמית כלוח מחוונים, מסך מרכזי ואחד נוסף לנוסע, עם צמד מסכים נוסף בפינות להקרנת תמונת המצלמות המותקנות במקום מראות צד. ואי אפשר כמובן לפספס את ההגה החדש, כעת בדומה לסטיק של מטוס נוסעים ובדומה לטסלה מודל S.
סוני מבטיחה מערכות בטיחות מתקדמות ברמה 2.5 כמקובל בתעשייה כיום, עם הכנה לרמה אוטונומית 3 בעתיד, בין היתר בעזרת 45 מצלמות וחיישנים שונים.
פורסם לראשונה ב- 05.01.23
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות